Korki w Rzeszowie. Jakie są przyczyny? Czy inteligentny system sterowania ruchem jest... inteligentny?

Czytaj dalej
Fot. Krzysztof Łokaj
Bartosz Gubernat

Korki w Rzeszowie. Jakie są przyczyny? Czy inteligentny system sterowania ruchem jest... inteligentny?

Bartosz Gubernat

Dlaczego korki na rzeszowskich ulicach są ostatnio większe niż zwykle? Kierowcy mają pretensje do drogowców. Czy sprawdza się inteligentny system sterowania ruchem?

Jest czwartek, godzina 15.20. Na ulicy Hetmańskiej na wjazd na plac Śreniawitów czeka na czerwonym świetle około 20 samochodów. Zapala się zielone światło, kierowcy wrzucają lewy kierunkowskaz i ruszają przed siebie. Na prawym pasie w kierunku ulicy Lisa Kuli mieści się połowa z nich. Pozostałe stają na środkowym, który służy zarówno do jazdy w prawo, w Lisa Kuli, jak i w lewo, w ulicę Dąbrowskiego. Kiedy dla prawoskrętu zapala się zielone światło, kierowcy z prawego pasa ruszają. Ci na środkowym, chociaż chcą jechać w tym samym kierunku, stoją.

- Bo w tym samym czasie pierwsze auto na środkowym pasie czeka na zielone światło w kierunku ulicy Dąbrowskiego. Dopóki go nie dostanie, stoją wszyscy, także ci, dla których w prawo jest już zielone światło - denerwuje się pan Witold, który placem Śreniawitów przejeżdża kilka razy dziennie. Z jego obserwacji wynika, że liczba samochodów jadących ze środkowego pasa w lewo jest zdecydowanie mniejsza, niż tych kierujących się w stronę ulicy Lisa Kuli.

- Dlatego trzeba tutaj coś zmienić. Rozwiązania są dwa. Po pierwsze, można uruchomić jednocześnie zielone światła w kierunku ulic Lisa Kuli i Dąbrowskiego. Druga opcja to usunięcie ze środkowego pasa możliwości jazdy w lewo. Wówczas ruch będzie płynniejszy. Dzwoniłem w tej sprawie wiele razy do zarządu dróg, ale bez skutku. Ludzie, którzy tam pracują, pozostają głusi na moje sugestie - mówi pan Witold.

Ilu kierowców tyle opinii

Podobnych uwag jest więcej. Wiele z nich dotyczy skrzyżowania ulic Kwiatkowskiego, Powstańców Warszawy i Podwisłocze. Tutaj kierowcy zwracają uwagę na korki od Budziwoja w kierunku zapory.

W dalszej części przeczytasz:

  • na co najbardziej narzekają kierowcy na temat skrzyzowania ul. Kwiatkowskiego i al. Powstańców Warszawy
  • jaka receptę widzą na problem władze miasta
  • jaki wpływ na ruch ma isteligentny system sterowania
  • co się zmieni w najbliższym czasie
Pozostało jeszcze 76% treści.

Aby przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Trwa loteria mieszkaniowa Nowin!

    Wykup abonament dostępu do treści elektronicznych i weź udział w losowaniu fantastycznych nagród: mieszkania oraz gotówki!

    już od
    29,00
    /4 szanse
  • Płatność za artykuł

    Aby przeczytać ten artykuł, wyślij SMS o treści N24 na numer 7155 (1,23 zł z VAT) i aktywuj otrzymany kod.

    1,23 z VAT
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Bartosz Gubernat

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nowiny24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.