Jest przetarg na remont linii kolejowej Opole - Kędzierzyn-Koźle
Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na generalny remont torów między stacjami Kędzierzyn-Koźle i Opole Groszowice.
Kolejowa spółka planuje wyremontować linię E30 na odcinku o długości 40 km. Wymienione będą nie tylko tory, ale także sieć trakcyjna. Zwiększy się również komfort obsługi podróżnych, bo kolej zmodernizuje perony i przystanki na stacjach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice oraz Opole Groszowice.
Perony będą wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zostaną także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto na stacji w Gogolinie powstanie przejście podziemne dla pieszych, a w Opolu Grotowicach zostanie zbudowana kładka nad torami.
- Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą ze 120 do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.
O potrzebie modernizacji torów między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem, kolejarze mówią od kilkunastu lat. Torowisko jest mocno wyeksploatowane, tymczasem linia E30 stanowi część Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
Kolej ogłosiła już przetarg na remont. Jak zapewnia PLK, dzięki tej inwestycji będzie także bezpieczniej na drogach, bo modernizację przejdzie 27 przejazdów, m.in. w Kędzierzynie -Koźlu i Rozwadzy.
Na liście zadań na razie nie ma jednak likwidacji przejazdu kolejowego w Gogolinie i zastąpienia go wiaduktem. Mimo to Joachim Wojtala, burmistrz Gogolina zapewnia, że ta inwestycja też będzie realizowana. Samorządowiec od dawna zabiegał o taką zmianę, ponieważ przejazd, znajdujący się w centrum miasta, zamknięty jest średnio aż osiem godzin na dobę.
- Mamy zapewnienia Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, że wiadukt w Gogolinie powstanie - mówi burmistrz Wojtala. - Na tę inwestycję zostanie jednak rozpisany osobny przetarg, bo zakres prac jest tu spory.