![Do końca września kursował np. skład Ornak Katowice – Zakopane, który cieszył się ... ponad 100-procentową frekwencją na każdym kursie.](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/97/60/5bbb606d45c32_o,size,1088x550,opt,w,q,71,h,78d20a.jpg)
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach wydał decyzję środowiskową dla rewitalizacji linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka. To oznacza, że jeśli tylko znajdą się pieniądze, inwestycja będzie realizowana.
Na ten moment jest problem: nie mamy jeszcze źródeł finansowania dla samej inwestycji, wycenianej na około 200 mln zł. Staramy się dogadać z PKP i samorządami, żeby te pieniądze znaleźć – mówi Hubert Maślanka ze Stowarzyszenia Kolej Beskidzka, które w 2012 roku zainicjowało odtworzenie linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka.
Do pomysłu reaktywacji linii stowarzyszenie przekonało samorządy i kolej. Przez ostatnie trzy lata powstawała analiza finansowa, która miała pokazać czy rewitalizacja tej linii jest zasadna.
– Okazało się, że tak – podkreśla Hubert Maślanka.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień