Żeby było lepiej, nie musi najpierw być gorzej - komentarz

Czytaj dalej
Fot. Jacek Zych
Jacek Zych

Żeby było lepiej, nie musi najpierw być gorzej - komentarz

Jacek Zych

W Nowej Soli rozkopywane są ul. Traugutta, Parkowa, Kasprzaka. Po zaznaczeniach na chodnikach widać zakres robót w innych miejscach miasta.

Zanim zaczną się kolejne prace jest czas na zastanowienie się nad organizacją wykonawstwa. Tylko na polnych drogach można zrobić wykop, ogrodzić i na pięć tygodni iść do innych prac. Zastosowanie takiej organizacji robót w mieście, na gęsto uczęszczanych chodnikach i jezdniach rodzi szereg pytań i wątpliwości, co do postępowania wykonawcy. Pozostawienie stert płyt chodnikowych na jezdni w ulicy Traugutta przez pięć tygodni, kiedy można je złożyć na poboczu chodnika, pozostawianie przez wiele tygodni rozkopanego chodnika już po położeniu i zasypaniu kabla (ul. Traugutta), wykonanie głębokich wykopów w chodnikach (ul. Parkowa) w piątek wiedząc, że przez kolejne co najmniej cztery dni (sobota, niedziela, poniedziałek, wtorek) roboty nikt nie ruszy, nie świadczą dobrze o wykonawcy, ale nie tylko. Pytanie, czy wykonawca płaci za zajęcie pasa drogowego i ile go to kosztuje? Nasuwa się pytanie, czy w istotnych warunkach zamówienia czas na zajęcie pasa jezdni i chodnika ograniczono do niezbędnego minimum?

Przecież z tych chodników korzysta dziennie kilkaset osób, a mnożąc to przez ilość dni wychodzi na to, że w czasie trwania robót setki osób muszą zejść przed wykopem w miejscu nieoznaczonym na jezdnię i albo, idąc wśród samochodów ominąć wykop, albo przejść na drugą stronę jezdni. Przy właściwej organizacji robót tych niedogodności dla mieszkańców nie powinno w ogóle być, a jeżeli już to przez kilka godzin, a nie tygodni. Ponieważ szykują się następne roboty, oczekuję od nadzorującego prace i zarządcy ulic, w których będzie kładziony kabel odpowiedzi na powyższe pytania i lepszego niż do tej pory nadzoru inwestorskiego, wykluczającego wyżej opisane niepotrzebne utrudnienia, stwarzające zresztą realne zagrożenia dla uczestników ruchu.

Jacek Zych

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.