Żary: Fundacja zajmie się promocją przedsiębiorców
Lokalne firmy doczekają się pomocy w promocji swoich działań społecznych. Materiał na temat ich działalności pojawiać się będą w internecie.
Małgorzata Kaczmarczyk, prezes Fundacji Przedsiębiorczość będzie pisać o lokalnych przedsiębiorcach. Co miesiąc na stronie internetowej fundacji pojawi się artykuł lub wywiad z biznesmenem.
Pomysł narodził się podczas gali wręczania Róż Biznesu. - Oglądając to wydarzenie, pomyślałam, że brakuje tu wielu przedsiębiorców, którzy też aktywnie angażują się w działania społeczne - mówi M. Kaczmarczyk. Dlatego postanowiła sama zapełnić tę lukę i zająć się promocją m.inn. mikroprzedsiębiorców. - Niektóre małe firmy angażują się tylko jednorazowo w działania na rzecz społeczeństwa, ale o nich też należy mówić - przekonuje prezes.
Na stronie internetowej fundacji pojawiło się specjalne miejsce przeznaczone na informacje o lokalnych firmach, które angażują się w biznes odpowiedzialny społecznie.- Nazwaliśmy to żarski CSR - odpowiedzialny biznes - mówi M. Kaczmarczyk i zapowiada, że będzie wysyłała do firm ankiety do wypełnienia. - Powstaną z nich fiszki projektowe w formie bazy lokalnych przedsiębiorców, ale tylko żarskich - zapowiada prezes.
Firmy mogą też zgłaszać się same. - Zachęcamy do współtworzenia tej bazy, czasem nawet sami mieszkańcy nie wiedzą, że jakaś mała firma działa na naszym rynku - przekonuje szefowa fundacji.
Autor: Bartosz Sulczewski