Piotr Drabik

Zamieszanie z busami trwa w najlepsze

Zamieszanie z busami trwa w najlepsze Fot. Polska Press
Piotr Drabik

O tym się mówi. Busy już nie zatrzymują się na ul. Ogrodowej i Worcella. Zostali tam tylko zdezorientowani pasażerowie. Wspólnego przystanku dla przewoźników wciąż nie ma.

W rejonie ul. Pawiej próżno szukać informacji, że w tym miejscu nie zatrzymują się już busy podmiejskie. - Nawet nie wiem, gdzie one teraz stoją - opowiadała nam Agnieszka, która chciała dojechać do Jawornika koło Myślenic. Pasażerów zdziwionych zmianami było w poniedziałek znacznie więcej.

Prywatni przewoźnicy mieli zniknąć z ul. Ogrodowej i Worcella z początkiem sierpnia. Jednak zrobili to dopiero wczoraj po wprowadzeniu tam zakazu wjazdu dla autobusów (z wyłączeniem komunikacji miejskiej). Wcześniej w tym miejscu Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu postawił ograniczenia dla pojazdów o masie powyżej 3,5 tony. Kierowcy busów uznali jednak to oznakowanie za niejasne i przez cały miniony tydzień ignorowali zakazy.

- W poniedziałek rano policjanci porozglądali się tutaj, zrobili zdjęcie znakom i zaraz pojechali - powiedział nam Gustaw, pilnujący wjazdu na parking przy ul. Ogrodowej. Funkcjonariusze zastrzegali, że dla łamiących zakaz kierowców busów posypią się mandaty karne.

Przewoźnicy najwyraźniej woleli nie ryzykować i od poniedziałku przenieśli się m.in. na Nowy Kleparz i ul. Kamienną. Przybyło również firm transportowych, które odjeżdżają z dworca autobusowego przy ul. Bosackiej. Do tej pory zdecydowało się na to ośmiu przewoźników z rejonu ul. Pawiej, jadących w kierunku np. Dobczyc, Jordanowa, Tenczyna i Jabłonki.

Kierowcy busów cały czas czekają na podpisanie umowy na urządzenie punktu przesiadkowego na parkingu pod estakadą w rejonie ul. Wita Stwosza. Pomimo zapewnień Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych (OSPO) porozumienia z dzierżawcą parkingu (teren formalnie należy do miasta) nadal nie ma. - Jesteśmy w trakcie rozmów i konsultacji z prawnikami - usłyszeliśmy od członka zarządu OSPO.

Jeśli umowa zostanie podpisana, to zapewne pod estakadę przeniesie się większość przewoźników korzystających dotąd z parkingów na ul. Ogrodowej i Worcella. Zyskają na tym pasażerowie, bo busy będą zatrzymywać się w jednym punkcie przesiadkowym. Teraz są zmuszeni szukać przewoźników w różnych częściach miasta.

Dziwi jednak, że wciąż nie ma porozumienia. Choć „busowa rewolucja” była zapowiadana przez ZIKiT od miesięcy, a formalnie wdrażana od połowy czerwca, najważniejsza rzecz czyli postój dla busów pod estakadą jest negocjowana praktycznie w ostatniej chwili.

Na niekompetencji urzędników najbardziej cierpią pasażerowie, którym co kilka dni zmieniają się punkty przesiadkowe busów.

WIDEO: Deweloperzy obudowują pas startowy w Czyżynach

Autor: Joanna Urbaniec, Gazeta Krakowska

Piotr Drabik

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.