Zamieszanie wokół telewizji cyfrowej w Inowrocławiu
Uspokajamy. Abonenci Multimediów nadal będą mogli korzystać z sygnału analogowego. Będą mieć jednak mniej programów.
W ostatnim czasie odebraliśmy wiele telefonów od Czytelników, którzy żalili się, iż przedstawiciele Multimediów bądź osoby, które za nich się podają, chodzą od mieszkania do mieszkania i oferują nowe dekodery.
- Informują nas, iż lokatorzy muszą założyć modem cyfrowy, gdyż za kilka miesięcy nie będziemy już mogli korzystać z sygnału analogowego. Nie pozostawiają nam wyboru. Przekonują, że albo skorzystamy z tej oferty, albo nie będziemy mieli żadnego dostępu do telewizji - żali się jeden z mieszkańców. Podkreśla, że póki co nie otrzymał żadnej pisemnej informacji o zmianach, które czekają abonentów. Inni inowrocławianie przedstawili nam bardzo podobne relacje. Postanowiliśmy więc skontaktować się ze spółką Multimedia Polska, by jednoznacznie wyjaśnić tę sprawę.
Monika Darnobyt, specjalista ds. kontaktów z mediami, informuje nas, iż Grupa Multimedia Polska przeprowadza aktualnie w całym kraju, również w Inowrocławiu, proces polegający na stopniowym wygaszaniu analogowego sygnału telewizyjnego.
- Abonenci Multimedia Polska, których dotyczy ten proces, w marcu bieżącego roku otrzymają list, w którym zostaną poinformowani o planowanych zmianach. Również nasi pracownicy Biur Obsługi Klienta, call center oraz przedstawiciele handlowi zachęcają abonentów do zmiany pakietu analogowego na cyfrowy - tłumaczy. Dodaje, że proces ten dotyczy abonentów posiadających największy pakiet analogowy, czyli pakiet Komfort. - Głównym założeniem prowadzonego procesu jest udostępnienie naszym abonentom telewizji w lepszej jakości obrazu i dźwięku oraz większej liczby kanałów, w tym w jakości HD - wyjaśnia. Klienci, którzy zdecydują się na ten proces, płacić będą miesięcznie o 11 złotych więcej niż dotychczas. Dodatkowa opłata związana jest z dzierżawą dekodera.
- W żadnym wypadku nie upoważniamy naszych przedstawicieli do przekazywania mieszkańcom błędnych informacji, dotyczących tego, że sygnał analogowy zostanie zupełnie wyłączony - podkreśla Monika Darnobyt.
Zapewnia, że jeżeli okaże się, iż rzeczywiście któryś z przedstawicieli Multimediów przekazuje takie informacje, zostaną wyciągnięte wobec niego konsekwencje dyscyplinarne.
- Abonentów pakietu Komfort, którzy nie zdecydują się na przejście na telewizję cyfrową, informujemy, że pakiet ten nadal będzie dostępny, ale ze zmniejszoną liczbą programów - zapewnia Monika Darnobyt. Szczegółowe informacje na ten temat można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Szarych Szeregów 23B lub skontaktować się z infolinią pod numerem telefonu 345 345 345.