Wzięli się za remonty
Trwają prace w Brodnicy, Nieżywięciu a niebawem ruszą na Podgórzu i w Szczuce oraz w Nowym Mieście Lubawskim.
Trwa m.in. przebudowa chodnika przy ul. Niskie Brodno w Brodnicy - od ścieżki rowerowej do kładki.
- Gruntownie przebudowany zostanie odcinek chodnika o długości 199 mb i szerokości 2,0 m oraz powierzchni 415 m kw. - wylicza Maria Oryszczak, rzecznik powiatu brodnickiego.
Prace obejmują: rozbiórkę, ustawienie krawężników i obrzeży, wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej, wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej wraz z zjazdami oraz roboty wykończeniowe. Inwestycja o wartości blisko 64 tys. złotych ma być gotowa do końca bieżącego miesiąca. Prace wykonuje Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Sp. z o.o. w Brodnicy.
Spory ruch można zaobserwować również w gminie Bobrowo. Rozpoczęła się przebudowa dróg gminnych w miejscowości Nieżywięć. Nowa konstrukcja jezdni oraz nawierzchnia z kostki betonowej wraz z wjazdami i dojściami do posesji powstaje na odcinku od drogi gminnej do byłej bazy kółek rolniczych i dalej do drogi gminnej. Przebudowany zostanie odcinek 145 mb o szerokości 4,5 metra. Koszt inwestycji - ponad 141 tys. złotych. Wykonawcą jest El-Dro z Grudziądza.
Starosta brodnicki podpisał umowę na przebudowę drogi z Podgórza do Szczuki. Wykonawca - firma Skanska ma ruszyć z remontem 1 maja. - Przebudowany zostanie odcinek o długości 2,852 km. Jezdnia będzie poszerzona. Będzie nowa nawierzchnia bitumiczna, zjazdy, skrzyżowania, chodnik i zatoka autobusowa - informuje starosta Piotr Boiński.
Prace mają się zakończyć do 30 września, a ich koszt to ponad 1 milion 953 tys. złotych
W Nowym Mieście Lubawskim uporządkowany zostanie teren byłej linii kolejowej sąsiadujący z ulicą Żwirki i Wigury na odcinku od Tesco do stacji Orlen. W tym miejscu planowana jest budowa drogi rowerowej na trasie dawnej linii kolejowej. - W ramach tego etapu prac zdemontowane zostaną perony, semafory i słupy oświetleniowe po byłej trasie kolejowej oraz wykonana zostanie niwelacja całego terenu. Gruz betonowy zgromadzony na działce oraz materiały uzyskane z rozbiórki peronów poddane zostaną skruszeniu, a pozyskany w ten sposób materiał wykorzystany będzie na bieżące potrzeby miasta - czytamy na umnowemiasto.pl Prace mają się zakończyć 16 maja. Koszt - 37 tys. złotych.
Jak zapewniają w urzędzie - jednocześnie trwają prace nad opracowaniem urbanistycznej koncepcji zagospodarowania terenów przejętych przez miasto od PKP, która pozwoli na wyznaczenie docelowego przebiegu trasy rowerowej i zagospodarowanie pozostałego terenu.