Wyremontują torowiska. Będziemy jeździć szybciej
Jeszcze w tym roku ruszy remont torów i infrastruktury kolejowej na trasie Włocławek - Aleksandrów Kujawski. Potrwa do listopada 2017 r.
We Włocławku mamy brzydki dworzec, stare, niskie perony, a do tego torowisko, które nie przystaje do dzisiejszych czasów i coraz większych prędkości podróżowania koleją. Ale ma się to zmienić. Nie tylko w naszym mieście.
Według zapowiedzi Polskich Kolei Państwowych i Polskich Linii Kolejowych, na trasie z Włocławka do Aleksandro-wa Kujawskiego będziemy mogli mknąć koleją z prędkością 140 km/godz.
We wrześniu ma się rozpocząć remont 30-kilometrowego odcinka torów, który potrwa do końca listopada przyszłego roku.
- Przeprowadzenie prac zapewni sprawny przejazd i wygodną obsługę na peronach - podkreśla Karol Jakubowski z zespołu prasowego PLK. - Projekt przewiduje remont torów i dziewiętnastu obiektów inżynierskich na tej trasie oraz wymianę dziesięciu rozjazdów na stacji Waganiec.
Każdy, kto podróżuje z dużym bagażem zapewne wie, jak ciężko jest wsiąść z niskiego peronu do wagonu i wciągnąć ciężki bagaż. To ma się zmienić. Zmodernizowane zostaną perony w Lubaniu, Nieszawie Wagańcu i Turznie Kujawskim. Wszystkie obiekty zyskają wyższe platformy wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki, a także tablice informacyjne. Będą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych - pochylnie, jak również oznaczenia w języku Braille’a.
- Polskie Linie Kolejowe wspólnie z PKP przygotowują się do przebudowy infrastruktury kolejowej we Włocławku, w tym modernizacji peronów i dostosowania ich dla osób niepełnosprawnych - dodaje Karol Jakubowski. - W opracowanym studium wykonalności dla tego zadania został uwzględniony pomysł wybudowania przy ulicy Kaliskiej przejścia podziemnego dla pieszych.
Poziom bezpieczeństwa poprawi przebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych, na których m.in. zostanie wymieniona nawierzchnia, zamontowane będą nowe urządzenia, sygnalizacja i rogatki.
Remont rozpocznie się od stacji Włocławek Brzezie.
Inwestycja, która będzie kosztowała prawie 51 mln zł netto, zostanie sfinansowana z budżetu państwa. Prace zgodnie z podpisaną w środę, 13 lipca, umową, mają rozpocząć się we wrześniu. Wykonawcą robót będzie firma Torpol z Poznania. Kolej zapewnia, że remonty zostaną tak zorganizowane, że nie wpłyną na ruch pociągów.