Kilkanaście procent pacjentów nie zgłasza się na wyznaczone wcześniej konsultacje u specjalistów. Nie odwołują wizyt, choć otrzymują przypominające o nich SMS-y.
Psycholog przyjmująca w ramach kontraktu z NFZ w poradni na Górnej kupiła dodatkową kartę do telefonu, aby pacjenci mogli na ten numer wysyłać jej SMS-y odwołujące wizytę. Zdecydowała się na taki krok, bo wielu pacjentów nie przychodziło na konsultacje, których termin był wyznaczony kilka tygodni wcześniej. Bywało, że na wizyty nie zgłaszało się 3 z 5 pacjentów wyznaczonych na dany dzień.
W artykule:
- Czy NFZ nakłada kary finansowe na pacjentów za nieodwołane wizyty
- Ile procent wizyt zostało nie wykorzystanych
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień