
Miasto podpisało umowę na dofinansowanie budowy węzła „Łękno”, czyli szóstego odcinka trasy średnicowej.
Podpisanie umowy na dofinansowanie odbyło się w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego. Inwestycja, której koszt oszacowano na blisko 100 mln zł ma zakończyć się w grudniu 2020 roku. Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego wyniesie 73 mln zł.
To będzie najtrudniejszy i najbardziej skomplikowany - jak dotąd - odcinek trasy średnicowej. Choć liczy raptem pół kilometra długości to jednak wiąże się z przebudową wiaduktu i 600 metrowego fragmentu alei Wojska Polskiego, modernizacja torowiska tramwajowego i przebudową linii kolejowej. Będzie tu jeden z 40 węzłów przesiadkowych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jego powstanie oznacza odciążenie Pogodna od ruchu ciężarowego i likwidację kłopotliwego przejazdu przez ulicę Papieża Pawła VI na styku z ulicą Arkońską. Sama przebudowa nie ruszy wcześniej niż nie będzie gotowe torowisko od pętli w Lesie Arkońskim przez ul. Arkońską do alei Wojska Polskiego. Na czas przebudowy wiaduktu tędy będą jeździć tramwaje z Zajezdni Pogodno.
A co dalej po budowie węzła „Łękno”?
- Pracujemy nad koncepcjami trasy aż do ulicy 26 Kwietnia, planujemy przebudowę ulicy Twardowskiego - wyjaśnia Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Wiadomo też, że kolejny odcinek trasy średncowej nie będzie miał połączenia z ulicą Mickiewicza, prawdopodobnie zostanie poprowadzonynad nią. Węzeł powstanie dopiero na styku z ulicami Witkiewicza/Jagiellońska.
- Budowa całej trasy aż do węzła „Zapadła” przy placu Szyrockiego to perspektywa kilkunastu lat - dodaje prezydent.