Ważne drogi w Opolu do remontu. Jakie?
Pięć dużych inwestycji drogowych zrealizuje w najbliższych latach Miejski Zarząd Dróg w Opolu. Pieniądze były zarezerwowane na obwodnicę Piastowską, jednak ta dostała zewnętrzne dofinansowanie.
- W związku z tym jest szansa na dodatkowe i bardzo potrzebne zmiany w drogowej sieci Opola - mówi wiceprezydent Mirosław Pietrucha. - Mamy już wstępną zgodę marszałka na przesunięcie pieniędzy, teraz opracowujemy wszystkie wnioski w tej sprawie.
Chodzi o ponad 50 milionów złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego, które opolski urząd marszałkowski przekazał na budowę obwodnicy Piastowskiej w Opolu, ta jednak będzie ostatecznie finansowana z innego unijnego programu - Infrastruktura i Środowisko.
- Zwróciliśmy się więc do marszałka, by pieniądze z RPO przekazać na drogi wojewódzkie w obrębie miasta - dodaje Mirosław Pietrucha.
I tak. Miasto przebuduje m.in. skrzyżowanie ulicy Ozimskiej z Katowicką.
- To tak naprawdę ostatnie skrzyżowanie w ciągu Ozimskiej, które potrzebuje takiej inwestycji - mówi Mirosław Pietrucha.
Powstaną tam albo lewoskręty z Ozimskiej w Katowicką, albo rondo. To miejsce należy do najniebezpieczniejszych w mieście. To tam w listopadzie ubiegłego roku zginął 22-letni motocyklista i jego 20-letnia pasażerka. Skrzyżowanie jest jednym z trudniejszych w Opolu. Wszystko przez brak lewoskrętów na bardzo ruchliwej ulicy Ozimskiej oraz archaiczną sygnalizację świetlną (tzw. kolizyjną). Kierowcy jadący główną arterią miasta i skręcający w lewo w ulicę Katowicką, mimo zielonego światła, muszą przepuścić jadących z przeciwka, bo ci również mają światło zielone oraz pieszych przechodzących przez pasy na Katowickiej (po obu stronach skrzyżowania). Problem potęguje się gdy z Ozimskiej w lewo skręcają samochody jadące od strony centrum i od strony Malinki. Wówczas kierowcy obu pojazdów mają utrudniony widok na poruszających się z przeciwka prawym pasem ulicy Ozimskiej. Przez tak archaiczne rozwiązanie w tej części miasta tworzą się też korki, bo samochody skręcające w lewo skutecznie blokują lewy pas Ozimskiej.
Kolejne skrzyżowanie do przebudowy to te u zbiegu ulic Ozimskiej, Częstochowskiej, Tysiąclecia i al. Witosa.
Drogowcy wyremontują gruntownie również ulicę Wrocławską od ronda przy Centrum Wystawienniczo-Kongresowym do Wrzosek.
- Chcemy wzmocnić tam podbudowę drogi, położyć nowy asfalt, zbudować ścieżkę rowerową - wylicza wiceprezydent Pietrucha.
Przebudowana ma zostać także ulica Strzelecka oraz zbudowana nowa droga.
- To przedłużenie ul. Wschodniej i Gosławickiej do obwodnicy Opola tak, by strefa przemysłowa w tej części miasta miała łatwe połączenie do obwodnicy - kończy Mirosław Pietrucha.