Wartostrada ma być gotowa do czerwca
Nad wschodnim brzegiem Warty trwa budowa kolejnego odcinka Wartostrady. Prawie dwukilometrowa trasa ma być gotowa do końca czerwca.
Budowa Wartostrady posuwa się do przodu. Projekt, który rozpoczął się kilka lat temu jest już coraz bardziej zaawansowany. Obecnie trwają prace budowlane nad wschodnim brzegiem rzeki. Do połowy roku ma tam powstać kolejny odcinek Wartostrady o długości 1,7 km.
– Prace związane z budową wschodniego odcinka Wartostrady potrwają do 9 maja. Po zakończeniu budowy wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania pozwolenia na użytkowanie w terminie 30 dni. W tym okresie przeprowadzone zostaną także czynności odbiorowe – mówi Paweł Śledziejowski, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, która odpowiada za realizację inwestycji.
Chociaż budowa trwa już od kilkunastu dni, w ostatnim czasie pojawiły się pytania czy nie będzie zagrożona z powodu zalewania niektórych fragmentów trasy przez Wartę. Do takich zdarzeń doszło m.in. w zeszłym tygodniu, kiedy to zalane zostało ok. 500 metrów budowanej drogi.
– Na tym odcinku prace zostały wstrzymane. Na pozostałych odcinkach, tam, gdzie jest to możliwe, są one jednak kontynuowane. W miejscach, gdzie nastąpiło zalanie zostaną podjęte działania naprawcze, które wyeliminują skutki zalania a podłoże zostanie doprowadzone do wymaganych parametrów – przekonuje Paweł Śledziejowski.
Optymistycznie do sprawy podchodzi również Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, który uważa, że zalanie budowanego odcinka nie wpłynie na jego jakość.
Przypomnijmy, że pomysł budowy Wartostrady narodził się kilka lat temu. Najpierw powstał odcinek od mostu Lecha do Garbar, wzdłuż ul. Szelągowskiej. Następnie powstawały kolejne fragmenty trasy od mostu św. Rocha do starego koryta Warty po wschodniej stronie rzeki oraz od mostu Lecha do Śródki na zachodnim brzegu.
– Dzięki Wartostradzie możemy zaktywizować tereny nadbrzeżne w prosty i przyjazny sposób, czyli poprzez wprowadzenie ruchu pieszo-rowerowego. To nie jest skomplikowana inwestycja i nie wymaga dużych pieniędzy
– mówi Mariusz Wiśniewski.
I dodaje: – Spójrzmy na Szeląg. Budowa Wartostrady w tym regionie otworzyła rzekę dla mieszkańców Szeląga. Z niedostępnego i zapomnianego przez miasto terenu, rzeka stała się w tym miejscu otwartą przestrzenią.
Docelowo Wartostrada ma przebiegać po obu brzegach Warty od mostu Lecha do mostu Przemysła I i liczyć ok 10 km. Jeszcze w połowie tego roku władze miasta chcą rozpocząć budowę kolejnego odcinka trasy od mostu Przemysła I do mostu Królowej Jadwigi po zachodniej stronie Warty, który będzie przebiegał przy dawnych Łazienkach rzecznych.
– Ten odcinek będzie wpisywał się w nasze plany odnowy Łazienek i nadania im funkcji sportowo-rekreacyjnej. Ten teren ma potencjał, który obecnie nie jest wykorzystywany. Zależy nam na aktywizacji tego regionu, podobnie jak miało to miejsce w przypadku Szeląga – przekonuje Mariusz Wiśniewski.