Wartostrada będzie się rozwijać, ale trzeba dopracować niektóre koncepcje
Wartostrada po ubiegłorocznych remontach gości rowerzystów i spacerowiczów. Miasto chce ją rozbudowywać w kierunku południowym, ponadto planuje połączyć ją komunikacyjnie z planowanymi mostami na Chwaliszewie. Są jednak pewne kwestie, które trzeba „dograć” jeszcze na etapie projektowym.
Obecnie można bezpiecznie i bardziej komfortowo jechać odnowionym odcinkiem wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, tam gdzie pod koniec roku zakończyła się przebudowa.
- Nierówna i spękana dotąd trasa między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I stała się wygodniejsza i bezpieczniejsza – mówi Maja Chłopocka – Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Przebudowany odcinek zyskał nową nawierzchnię, co zdecydowanie zwiększa komfort przejazdu rowerem czy też spaceru. Użytkownicy mogą również czuć się bezpieczniej dzięki nowemu oświetleniu i monitoringowi.
Miasto chce kontynuować prace nad Wartostradą, nie tylko remontowe. Mając odrestaurowany odcinek w rejonie ul. Hetmańskiej, będzie chciało połączyć Wartostradę z tą ulicą, po południowej stronie mostu Przemysła I.
- Trwają przygotowania do budowy tego połączenia – informuje Maja Chłopocka – Nowak. - Termin rozpoczęcia prac jest uzależniony od uzyskania wszystkich niezbędnych do tego decyzji administracyjnych.
Planuje się, że Wartostrada wydłuży się w kierunku południowym. Prowadzone są prace projektowe dotyczące odcinka od Mostu Przemysła I w kierunku Dębiny. Trwają również prace nad projektem planowanego łącznika Wartostrady z ul. Chwaliszewo.
Ten temat działań wokół autostrady budzi zainteresowanie staromiejskich radnych i środowiska poznańskich rowerzystów. W ostatnim czasie powrócił bowiem temat przeprawy mostowej, która ma połączyć Chwaliszewo z Berdychowem przez Zagórze.
- Miasto Poznań ogłosiło przetarg na budowę Mostu Berdychowskiego, czyli pieszo-rowerowego połączenia Starego Miasta z Ratajami i Śródką – przypomina Rowerowy Poznań. - Ta długo oczekiwana i potrzebna inwestycja ma jednak mankament. Most Berdychowski nie posiada podziału na drogę dla rowerów i ciąg pieszy - mimo wystarczającej szerokości i wpisania separacji ruchu pieszego od rowerowego do strategicznych miejskich dokumentów. Zaplanowano ruch mieszany, a więc niepotrzebne tworzenie konfliktu między pieszymi i mieszkańcami poruszającymi się na rowerach czy hulajnogach. Mamy nadzieję, że zostanie to zmienione!
Rowerzyści podkreślają, że przez most będą poprowadzone trasy główne z Programu Rowerowego Miasta Poznania łączące wschodnie osiedla Poznania z centrum. Most Berdychowski skróci drogę między Starym Rynkiem a jeziorem Maltańskim, będzie także pełnić funkcję uzupełniającą dla Wartostrady, ułatwiając komunikację między dwoma brzegami. Oznacza to, że natężenie ruchu pieszego i rowerowego na moście będzie spore i dlatego trzeba wprowadzić separację na moście.
- Poprawy, nie tylko koncepcyjnej wymagają jeszcze inne rozwiązania w tym rejonie – dodaje Tomasz Dworek, wiceprzewodniczący Rady Osiedla Star Miasto. - Przykładowo: na wysokości KontenerArt zjazd łączący górną i dolną Wartostradę nie został przystosowany do jazdy rowerem.
---------------------------
Zainteresował Cię ten artykuł? Szukasz więcej tego typu treści? Chcesz przeczytać więcej artykułów z najnowszego wydania Głosu Wielkopolskiego Plus?
Wejdź na: Najnowsze materiały w serwisie Głos Wielkopolski Plus
Znajdziesz w nim artykuły z Poznania i Wielkopolski, a także Polski i świata oraz teksty magazynowe.
Przeczytasz również wywiady z ludźmi polityki, kultury i sportu, felietony oraz reportaże.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień