Waga ciężka - w Bydgoszczy pojawił się problem 11,5 tony
Unia Europejska uznała, że Polska łamie przepisy wymagając od ciężarówek o nacisku 11,5 tony na oś specjalnych zezwoleń na wjazd. Co to znaczy dla Bydgoszczy?
To orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Polska łamie tzw. dyrektywę naciskową wymagając od ciężarówek o nacisku 11,5 tony na oś specjalnych zezwoleń na wjazd na drogi o niższej nośności.
Wygląda na to, że po tym wyroku, najcięższe pojazdy będą wjeżdżać bez zezwoleń gdzie tylko chcą...
11,5 tony nacisku na oś to unijny standard. Polski problem polega na tym, że do ruchu tak ciężkich aut jest dostosowanych tylko nieco ponad połowa dróg krajowych. Bardzo wiele mniejszych i lokalnych dróg powstało zanim Polska wstąpiła do UE. Dlatego mają inne normy - te dopuszczają nacisk na oś do 10 ton albo - jak w przypadku dróg ogólnie mówiąc samorządowych - do 8 ton.
Z dalszej części artykułu dowiesz się:
- jakie kary obowiązują przewoźników za wjazd ciężarówki na drogę bez zezwolenia
- ile Polskę może kosztować dostosowanie dróg do unijnej normy
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień