W tym roku MPK chce zmodernizować jeszcze trzy takie wagony
Na łódzkie ulice wyjechał drugi, zmodernizowany przez Zakład Techniki MPK-Łódź tramwaj NF6D . Pojazd wygląda jak nowy, choć wagony te liczą sobie już 30 lat, a trafiły do nas z Niemiec.
Na łódzkie ulice wyjechał drugi, zmodernizowany przez Zakład Techniki MPK-Łódź tramwaj NF6D . Pojazd wygląda jak nowy, choć wagony te liczą sobie już 30 lat, a trafiły do nas z Niemiec.
Tramwaj przeszedł gruntowną modernizację. Zmienił się nie tylko jego wygląd zewnętrzny, ale także funkcjonalność i udogodnienia dla pasażerów. Zamontowana została w nim platforma dla wózków inwalidzkich, pojawiły się okna z większą częścią przesuwną, nowa tapicerka na siedzeniach oraz monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Wymieniony został także napęd na wyprodukowany przez firmę Enika oraz pulpit.
Wagony NF6D były sprowadzane do Łodzi z Bochum-Gelsenkirchen w latach 2017-2020. Używane tramwaje, kupione w cenie kilkakrotnie niższej od nowych, szybko okazały się dobrym zakupem.
Ich awaryjność jest niewielka, a standard podróżowania dobry - np. wszystkie wejścia są w strefie niskiej podłogi. W łódzkich warunkach ważnym atutem jest też ich dwukierunkowość, ułatwiająca obsługę linii zastępczych.