Twój Fundusz zdrowia – Bliżej pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, dowiesz się:
- gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną,
- jak otrzymać kartę EKUZ,
- o prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej,
- jak zgłosić naruszenie praw pacjenta,
- jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego,
- o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej,
- o najbliższym SOR,
- o aptece, w której znajdziesz swój lek.
W godzinach 8-18 możesz też uzyskać informację o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom, pacjenci o dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia.
Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierało kilkunastu pracowników Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna wyłoniona w przetargu - Call Center Inter Galactica (CCIG) z Wrocławia. Można także porozmawiać w języku migowym.
To początek zmian, docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, lecz także - z czasem, na wzór brytyjskiego NHS - pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.
Telefoniczna Informacja Pacjenta w liczbach
- ponad 33 tys. - tyle połączeń odebrali konsultanci TIP w ciągu ostatnich 2 tygodni;
- 4:55 min. - średni czas rozmowy;
- 11 sek. - średni czas oczekiwania na połączenie;
- ok. 60 konsultantów średnio obsługuje infolinię w ciągu doby (tydzień roboczy).
Jak połączyć się z Telefoniczną Informacją Pacjenta?
1. Zadzwoń pod bezpłatny numer: 800 190 590;
2. Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy;
3. Wybierając cyfrę 1, połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci m.in. gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną;
4. Wybierając cyfrę 2, połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta (w godz. 8-18).
Pod numerem TIPinformacje otrzymujesz od ręki w sposób, który preferujesz
- Nie możesz czekać? Zamów połączenie z konsultantem - oddzwonimy;
- W godzinach 8-16 w dni robocze możesz skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego;
- Jesteś często on-line? Skorzystaj z wygodnego czatu tekstowego z konsultantem Telefonicznej Informacji Pacjenta;
- Napisz do nas e-mail w swojej sprawie na tip@nfz.gov.pl. Nasi konsultanci odpowiedzą najszybciej, jak to możliwe;
- Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego i zadać pytanie.
Wszystkie funkcjonalności są dostępne na:
www.nfz.gov.pl/kontakt/telefoniczna-informacja-pacjenta