Tu Ci pomogą założyć Internetowe Konto Pacjenta, tak przydatne zwłaszcza w dobie szczepień na COVID-19
- Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ wznowił potwierdzanie profili zaufanych w siedzibie. Pomożemy też zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Ułatwi to naszym klientom korzystanie m.in. z e-recepty, e-skierowania a także zapisanie się na szczepienie przeciwko COVID-19 - mówi Joanna Branicka z lubuskiego oddziału NFZ.
Chcesz sprawdzić historię swoich e-recept i e-skierowań? Nie pamiętasz, jaką dawkę leku lekarz przepisał Twojemu dziecku? Zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) w serwisie pacjent.gov.pl(Otworzy się w nowej karcie) i zyskaj dostęp do tych i wielu innych danych medycznych. Dzięki IKP, zrealizujesz swoją e-receptę za pomocą SMS-a lub e-maila. Sprawdź, jak korzystać z IKP.
Czego się dowiesz dzięki IKP (Internetowe Konto Pacjenta?
IKP to bezpłatna aplikacja internetowa, dzięki której łatwo, szybko i bezpiecznie sprawdzisz informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła.
Z aplikacji skorzystasz na komputerze, tablecie lub smarftonie z dostępem do internetu.
- Dzięki IKP:
- otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
- wykupisz leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
- udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
- masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
- odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
- Dzięki IKP masz w jednym miejscu:
- swoją dokumentację medyczną — na przykład e-recepty i e-skierowania, a wkrótce także swoje wyniki badań czy wypis ze szpitala,
- informacje o:
- wysokości refundacji:
- kupionych leków i innych produktów medycznych,
- świadczeń wykorzystanych w ramach NFZ — na przykład przebytego zabiegu lub badania,
- zaleconej dawce leków,
- zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ, takich jak wizyta u twojego lekarza specjalisty czy planowany termin rehabilitacji.
- Wkrótce w IKP sprawdzisz także swoje deklaracje wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej publicznej służby zdrowia (POZ).
Zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 w IKP
Na powszechne szczepienie przeciwko COVID-19 możesz zapisać się między innymi przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Jedną z możliwości logowania się na IKP jest logowanie przez profil zaufany. Jeśli go nie masz, zarejestruj wniosek o profil przez internet i przyjdź do naszej placówki aby go potwierdzić.
Jak założyć profil zaufany?
Wejdź na stronę Profilu Zaufanego (PZ.gov.pl)otwiera się w nowej karcie
Wypełnij dokładnie wszystkie pola, a następnie kliknij przycisk [Zarejestruj]. Twój wniosek o założenie profilu zaufanego zostanie wysłany automatycznie.
Udaj się do naszej placówki, aby potwierdzić swój profil. Masz na to 14 dni od zarejestrowania wniosku.
[polecane]20572734,20429855[/polecane]
Jak przebiega potwierdzanie profilu zaufanego w naszej placówce
Jak wyjaśnia Joanna Branicka, kierownik działu organizacyjnego w lubuskim oddziale w NFZ
1. Nasz pracownik poprosi Cię o okazanie ważnego dokumentu tożsamości. Bez dokumentu tożsamości nie będziemy mogli potwierdzić Twojego wniosku.
Dokument tożsamości to:
- dla obywateli polskich: dowód osobisty, paszport oraz książeczka żeglarska, żołnierska karta tożsamości.
- dla cudzoziemców: paszport, karta pobytu, dokument potwierdzający prawo stałego pobytu.
2. Pracownik wydrukuje złożony przez Ciebie wniosek i poprosi Cię o jego podpisanie.
3. Twój profil zaufany zostanie w ten sposób potwierdzony. Będzie ważny przez 3 lata.
4. Po potwierdzeniu profilu zaufanego możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, nasz pracownik udzieli Ci potrzebnych informacji.
5. Jeśli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni od zarejestrowania, Twój wniosek straci ważność. Zaloguj się ponownie na stronie pz.gov.pl otwiera się w nowej karcie i złóż kolejny wniosek.
Pomoc w logowaniu do IKP
- Od poniedziałku 11 stycznia pracownicy naszych placówkach pomagają także zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta. Zapraszamy od poniedziałku do piątku od 8.00- do 16.00 - zachęca Joanna Branicka z NFZ. - W naszych placówkach przestrzegamy przepisów sanitarnych. Klienci muszą zasłonić usta i nos oraz zdezynfekować ręce. Środki do dezynfekcji znajdują się we wszystkich placówkach.
Zobacz też:
NADZIEJA W SZCZEPIONKACH