Tu Ci pomogą założyć Internetowe Konto Pacjenta, tak przydatne zwłaszcza w dobie szczepień na COVID-19

Czytaj dalej
Fot. Jacek Katos
Leszek Kalinowski

Tu Ci pomogą założyć Internetowe Konto Pacjenta, tak przydatne zwłaszcza w dobie szczepień na COVID-19

Leszek Kalinowski

- Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ wznowił potwierdzanie profili zaufanych w siedzibie. Pomożemy też zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Ułatwi to naszym klientom korzystanie m.in. z e-recepty, e-skierowania a także zapisanie się na szczepienie przeciwko COVID-19 - mówi Joanna Branicka z lubuskiego oddziału NFZ.

Chcesz sprawdzić historię swoich e-recept i e-skierowań? Nie pamiętasz, jaką dawkę leku lekarz przepisał Twojemu dziecku? Zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) w serwisie pacjent.gov.pl(Otworzy się w nowej karcie) i zyskaj dostęp do tych i wielu innych danych medycznych. Dzięki IKP, zrealizujesz swoją e-receptę za pomocą SMS-a lub e-maila. Sprawdź, jak korzystać z IKP.

Czego się dowiesz dzięki IKP (Internetowe Konto Pacjenta?
IKP to bezpłatna aplikacja internetowa, dzięki której łatwo, szybko i bezpiecznie sprawdzisz informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła.
Z aplikacji skorzystasz na komputerze, tablecie lub smarftonie z dostępem do internetu.

Zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 w IKP

Na powszechne szczepienie przeciwko COVID-19 możesz zapisać się między innymi przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Jedną z możliwości logowania się na IKP jest logowanie przez profil zaufany. Jeśli go nie masz, zarejestruj wniosek o profil przez internet i przyjdź do naszej placówki aby go potwierdzić.

Jak założyć profil zaufany?
Wejdź na stronę Profilu Zaufanego (PZ.gov.pl)otwiera się w nowej karcie
Wypełnij dokładnie wszystkie pola, a następnie kliknij przycisk [Zarejestruj]. Twój wniosek o założenie profilu zaufanego zostanie wysłany automatycznie.
Udaj się do naszej placówki, aby potwierdzić swój profil. Masz na to 14 dni od zarejestrowania wniosku.

[polecane]20572734,20429855[/polecane]

Jak przebiega potwierdzanie profilu zaufanego w naszej placówce

Jak wyjaśnia Joanna Branicka, kierownik działu organizacyjnego w lubuskim oddziale w NFZ
1. Nasz pracownik poprosi Cię o okazanie ważnego dokumentu tożsamości. Bez dokumentu tożsamości nie będziemy mogli potwierdzić Twojego wniosku.
Dokument tożsamości to:

2. Pracownik wydrukuje złożony przez Ciebie wniosek i poprosi Cię o jego podpisanie.
3. Twój profil zaufany zostanie w ten sposób potwierdzony. Będzie ważny przez 3 lata.
4. Po potwierdzeniu profilu zaufanego możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, nasz pracownik udzieli Ci potrzebnych informacji.
5. Jeśli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni od zarejestrowania, Twój wniosek straci ważność. Zaloguj się ponownie na stronie pz.gov.pl otwiera się w nowej karcie i złóż kolejny wniosek.

Pomoc w logowaniu do IKP

- Od poniedziałku 11 stycznia pracownicy naszych placówkach pomagają także zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta. Zapraszamy od poniedziałku do piątku od 8.00- do 16.00 - zachęca Joanna Branicka z NFZ. - W naszych placówkach przestrzegamy przepisów sanitarnych. Klienci muszą zasłonić usta i nos oraz zdezynfekować ręce. Środki do dezynfekcji znajdują się we wszystkich placówkach.

Zobacz też:
NADZIEJA W SZCZEPIONKACH

Leszek Kalinowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.