Trzecia przeprawa przez Wisłę w Toruniu nie powstanie zbyt szybko

Czytaj dalej
Fot. Jacek Smarz
(AO)

Trzecia przeprawa przez Wisłę w Toruniu nie powstanie zbyt szybko

(AO)

Budowa trzeciego mostu jest ważną inwestycją. Jednak nie ma na nią funduszy.

O moście zachodnim w Toruniu mówi się od lat. O jego budowie w latach 2025-2030 mówił pod koniec 2013 roku radny PiS Jacek Kowalski. Jego słowa częściowo potwierdził niedługo potem prezydent Michał Zaleski.

- Mamy nową sytuację z dwoma mostami. Będziemy szukać odpowiedzi, gdzie i kiedy budować trzeci most. W rozmowach z mieszkańcami najczęściej pojawia się koncepcja mostu zachodniego na wysokości Szosy Okrężnej. To wynika z poczucia symetrii - mówił prezydent.

Pomysł krytykował radny Maciej Cichowicz z Czasu Mieszkańców. Wskazał m.in. na duże koszty budowy.

Pierwszy dokument, który wymienia most zachodni, to „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Torunia”, które za nieco ponad dwa tygodnie będzie obchodzić dziesięciolecie.

- Krótki odcinek trasy mostowej od skrzyżowania Szosy Bydgoskiej z Szosą Okrężną do ulicy Bydgoskiej ustalony jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - dodaje Miejska Pracownia Urbanistyczna. - Zachodnia trasa mostowa kończy swój przebieg w Toruniu na rzece Wiśle. Pozostały odcinek trasy znajduje się w granicach gminy Wielka Nieszawka, gdzie również ustalono przebieg nowej trasy mostowej - zwanej zachodnią.

Kiedy taka przeprawa miałaby powstać, miejskie plany nie mówią. Więcej dowiadujemy się ze „Studium zrównoważonego rozwoju systemów transportowych powiatów bydgoskiego i toruńskiego ze szczególnym uwzględnieniem miast Bydgoszczy i Torunia”. Dokument opracowany przez naukowców z Uniwersytetu Przyrodniczo-Technologicznego w Bydgoszczy określa, jak powinna wyglądać sieć połączeń transportowych na wspomnianym obszarze do 2030 roku.

Czytamy w nim, że most zachodni może kosztować około 285 mln zł. Jest określany jako jedna z najważniejszych i najpilniejszych inwestycji.

Warto przy tym dodać, że podobny priorytet zyskało dokończenie średnicówki - aż do Szosy Bydgoskiej. Trasa ta wraz z planowaną przeprawą stanowiłaby duży trakt komunikujący zachodnie osiedla Torunia.

Budowa kolejnego mostu będzie zależała od pozyskania dofinansowania zewnętrznego. Na to w aktualnej unijnej perspektywie finansowej - do 2020 roku - nie ma jednak szans.

Autor: (AO)

(AO)

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.