Chcemy budowy nowej drogi przez Pomorze od Trójmiasta do Goleniowa.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa prowadzi analizy możliwości realizacyjnych Programu Budowy Dróg Krajowych. Urzędnicy chcą optymalizacji nie tylko listy inwestycji, ale także procesu budowlanego.
Powód to limit programu, który wynosi 107 mld złotych, a wartość ujętych w nim zadań sięga już 200 mld złotych. Jak nas poinformowano, analizy te dotyczą wszystkich inwestycji, w tym zatwierdzonej w programie trasy S6, któ- rej resort nie usunął z PBDK. Tym samym lista zadań przyję- ta 8 września 2015 roku wciąż obowiązuje. Ale resort budownictwa rozważa budowę niektórych inwestycji w późniejszym terminie i w ramach oszczędności. Co to oznacza dla odcinków S6 w województwie pomorskim? Nieoficjalne doniesienia wskazują, że w Pomorskiem szóstka będzie, ale jedynie jako Trasa Kaszubska (czyli odcinek od Lęborka do Gdańska).
Realizowana miałaby być też obwodnica metropolitalna dedykowana mieszkańcom Trójmiasta. Tymczasem według informacji nadesłanych nam z MIiB dla niektórych odcinków S6 sądy administracyjne uchyliły decyzje środowiskowe, w konsekwencji nie jest możliwe rozpoczęcie robót budowlanych. Chodzi właśnie o obwodnicę metropolitalną.
Według Piotra Michalskiego, rzecznika Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, zaskarżono sposób procesowania decyzji przez Dyrekcję Ochrony Środowiska. Generalny dyrektor ochrony środowiska wniósł o kasację. Uważamy, że jakiekolwiek uszczuplenie kluczowej dla przyszłości tej części kraju inwestycji mija się z jej najważniejszym celem. Pomysł łatwej i szybkiej komunikacji na linii Trójmiasto - Goleniów zostaje w ten sposób wypaczony. Tym samym idea zrównoważonego rozwoju zostaje zakopana, a wykluczenie transportowe staje się faktem. Właśnie dlatego po raz kolejny organizujemy zbiórkę podpisów na rzeczy budowy drogi ekspresowej.
Szóstka musi być cała, a wywalczony już raz projekt musi pójść naprzód. Stąd „Cała naprzód” w naszym haśle. Podpisy można składać w słupskiej redakcji „Głosu Dziennika Pomorza” przy ul. Henryka Pobożnego 19. Wspierają nas czytelnicy, przedsiębiorcy i instytucje. Ci, którzy chcą zorganizować zbiórkę w pracy, szkole, wśród znajomych w redakcji mogą odebrać gotowe do wypełnienia listy poparcia. Już raz dzięki wspólnemu zaangażowaniu się nam udało.
Dwa lata temu podczas akcji społecznej zebraliśmy 50 tysięcy podpisów, które zawieźliśmy do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. To tam usłyszeliśmy, że podpisy i cała akcja „Głosu Dziennika Pomorza” okazały się ważnym argumentem za powstaniem tej drogi.