Tak będzie wyglądało centrum przesiadkowe w Katowicach Brynowie [WIZUALIZACJE]
Urząd Miasta w Katowicach zaprezentował wizualizacje czwartego projektowanego węzła przesiadkowego w stolicy aglomeracji. To węzeł Brynów, który ma powstać w rejonie dzisiejszej pętli tramwajowej. Zobaczcie i napiszcie, jak Wam się podoba.
Wizualizacja węzła przesiadkowego Brynów pojawiła się w środę na Platformie Konsutlacji Społecznych. To czwarty z planowanych w Katowicach węzłów, trzy kolejne to Zawodzie, Ligota oraz węzeł Sądowa.
Projekt węzła przesiadkowego „Brynów-Pętla” opracowała Firma MERiTUM Projekt. - Przygotowana koncepcja zakłada, aby funkcje przesiadkowe z autobusów na tramwaj odbywały się z jednego, wspólnego peronu (drzwi w drzwi). Na węzeł złożą się dwa wspólne perony, z których pierwszy obsłuży tramwaj "z", zaś drugi "do" Katowic. Perony zostaną zadaszone (wraz z budynkiem) co pozwoli stworzyć przyjazną strefę dla pasażerów – wyjaśnia Dariusz Czapla, z biura prasowego Urzędu Miasta w Katowicach.
Przy pętli będzie nowy układ drogowy oraz parking z dziesięcioma miejscami dla autobusów. - Przy czym parking ten nie zostanie zadaszony. Natomiast układ torowy będzie się składał z torów zewnętrznych oraz z tzw. torów odstawczych i manewrowych – dodaje Czapla. Architekci zaplanowali tu też parking dla samochodów na 50 miejsc przy ulicy Rzepakowej, który ma być uzupełnieniem dla dwukondygnacyjnego garażu na około 400 miejsc postojowych, z wjazdem od ul. Jankego i wyjazdem od strony południowej.
- Na ulicy Jankego - wzdłuż garażu - ruch kołowy będzie jednokierunkowy, o trzech pasach ruchu (przy czym pas skrajny przy budynku będzie pasem wjazdowo/wyjazdowym, a dwa pozostałe dla komunikacji bieżącej) – tłumaczy Czapla.
Jak dodaje garaż oraz parking zostaną wyposażone w zautomatyzowany system pobierania opłat za parkowanie, umożliwiający dokonywania opłat za przejazd transportem publicznym (system ma być zintegrowany ze Śląską Kartą Usług Publicznych ŚKUP).
- Warto dodać, że ściany zewnętrzne dwupoziomowego garażu będą częściowo otwarte, co zapewni właściwą wentylację. Kolorystyka elewacji zostanie ostatecznie ustalona w dalszym etapie prac – dopowiadają urzędnicy.
Budowa węzła Brynów ma kosztować około 90 milionów złotych. To będzie najdroższe z czterech planowanych w Katowicach centrów przesiadkowych.
Szacunkowa wartość inwestycji wstępnie została określona na poziomie 90 milionów złotych.
Najtańszy będzie węzeł Ligota za ok. 5 mln zł. Tu miałyby być cztery przystanki, parking ze 150 miejscami i parking rowerowy. Ten węzeł inaczej niż pozostałe miałby być zintegrowany z koleją, stąd jego lokalizacja w okolicy dworca PKP.
Z kolei budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu ma pochłonąć około 30 mln zł. Planowo ma tu powstać osiem przystanków, 14 miejsc postojowych dla komunikacji zbiorowej, a także parking dla 400 aut i parking rowerowy. Zaś przy Sądowej za ok. 40 mln zł przystanków ma być 13, miejsc dla autobusów - 23, 130 miejsc na parkingu i parking rowerowy.
Centra przesiadkowe mają zachęcić katowiczan do pozostawiania samochodów na parkingach i przesiadki w komunikację publiczną
*Wojna kiboli z policją w Knurowie po śmierci 27-latka WIDEO + ZDJĘCIA
*Gdzie jest burza? Gwałtowny deszcz i grad [MAPA BURZOWA POLSKI ONLINE, RADAR BURZOWY]
*Matura 2015 bez tajemnic: PYTANIA + ARKUSZE + ODPOWIEDZI
*NA ŻYWO Akcja ratunkowa w KWK Wujek Śląsk trwa. Szukają 2 górników
*Nowe becikowe: 1 tys. zł przez 12 miesięcy ZASADY + DOKUMENTY
*Śląsk Plus. Zobacz nowe wydanie interaktywnego tygodnika o Śląsku