Szczecińskie technika osiągnęły duży sukces w Rankingu Perspektyw 2020
Duży sukces szczecińskich techników w Rankingu Liceów i Techników Perspektywy 2020. Szczególnie duże awanse zanotowały technika, a XIII LO jest najlepsze w Rankingu Szkół Olimpijskich.
Szczecińskie technika bardzo dobrze wypadły w Rankingu Liceów i Techników Perspektywy 2020. Czołowe technika odnotowały spore awanse, słabiej wypadły licea.
W tegorocznej edycji zestawienia świetnie wypadły również szczecińskie technika. W przypadku tego typu szkół, autorzy Rankingu brali pod uwagę: wyniki egzaminu zawodowego (30 proc. punktów), wyniki matury z przedmiotów dodatkowych (30 proc. punktów), wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (20 proc. punktów) oraz sukcesy szkoły w olimpiadach
W Rankingu Techników 2020 najwyżej uplasowały się:
na 10. miejscu Technikum Organizacji i Zarządzania (awans z 31. miejsca), na 16. miejscu Technikum Elektryczno-Elektroniczne (awans z 19. miejsca), na 19. miejscu Technikum Informatyczne SCI w Szczecinie (awans z 74. miejsca).
Technikum Organizacji i Zarządzania to szkoła, która zawsze była wysoko wśród zachodniopomorskich techników, ale 10. miejsce w tym roku to największy sukces.
- Nasz sukces na pewno nie jest przypadkowy, bo wynika z planów rozwoju szkoły, jaki sobie założyliśmy - mówi Ewa Kupidłowska, dyrektor szkoły. - Przyjęliśmy, że chcemy znaleźć się gronie najlepszych szkół w Polsce i cały czas do tego zmierzamy. Myślę, że osiągnięty sukces opiera się na trzech filarach: po pierwsze kadra dydaktyczna. Mogę się poszczycić kadrą nauczycieli mocno zaangażowanych w życie szkoły . Drugim filarem są uczniowie. Nasza szkoła przyciąga specyficzny typ uczniów. To uczniowie, którzy lubią działać, angażować się w różne sprawy, również społeczne. My staramy się im to umożliwiać i wspierać ich w tych działaniach. Niewątpliwie do tego sukcesu przyczynili się też rodzice, z którymi dużo współpracujemy. To jest na pewno także sukces rodziców.
Szkoła od tego roku szkolnego ma nową nazwę Technikum Organizacji i Zarządzania. Dzięki temu podąża za potrzebami rynku i gospodarki, bo chce kształcić uczniów w zawodach, w których znajdą pracę, zarówno w Polsce i za granicą.
- Mamy świadomość, że głównym celem szkół zawodowych jest kształcenie uczniów na potrzeby rynku. Staramy się dostosowywać do potrzeb pracodawców. Szkoły zawodowe muszą być dzisiaj elastyczne i nowoczesne. Współpracujemy ze 150 pracodawcami w Polsce i 67 z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Nasi uczniowie odbywają u nich praktyki i staże.
Technikum Organizacji i Zarządzania kształci w następujących kierunkach: technik ekonomista, technik logistyk, technik hotelarstwa, technik organizacji turystyki, technik reklamy.
Technikum Elektryczno - Elektroniczne też od dawna jest w czołówce zachodniopomorskich techników w Rankingu. W ty, roku zanotował trzy oczka w górę i jest 16. technikum w Polsce.
Szkoła kształci w następujących zawodach: technik elektronik, technik elektryk, technik informatyk, technik mechatronik, technik automatyk.
Technikum Informatyczne SCI odnotowało bardzo duży skok.
- Zawdzięczamy to wspaniałym nauczycielom, uczniom, rodzicom i przede wszystkim pracy zespołowej - mówi Alicja Kwiatek, dyrektor szkoły. - Na podkreślenie zasługuje dużo wspólnych działań, pasja, więź, atmosfera w szkole. Budujemy poczucie wartości u uczniów, staramy się budować ich mocne strony i mówić im, że wszystko mogą, a przynajmniej wszystko w tych dziedzinach, których się uczą w naszej szkole.
Na szczecińskim rynku oświatowym szkoła istnieje od 1998 roku. Jest szkołą specjalizującą się w kształceniu specjalistów w branży IT. Technikum współpracujemy z Wydziałem Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, Akademią Morską, Akademią Sztuki, Technoparkiem Pomerania, Klastrem IT oraz wiodącymi firmami branży IT. Przygotowuje i umożliwia zdobycie międzynarodowych certyfikatów w zakresie informatyki.
W Rankingu Liceów 2020 XIII Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie, które wielokrotnie zdobywało tytuł najlepszego, w tym roku spadło z 2. miejsca na 5. Na 44. miejscu znalazło się II Liceum Ogólnokształcące im. Mieszka I w Szczecinie, które awansowało z miejsca 48., a na 68. miejsce z 53. spadło V LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Asnyka w Szczecinie.
Wysoka pozycja w rankingu ogólnopolskim, to nie jedyny sukces, którym może pochwalić się XIII Liceum Ogólnokształcące. W Rankingu Szkół Olimpijskich, szczecińska placówka zajęła pierwsze miejsce w kraju i tym samym wyprzedziło toruńskie Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące oraz gdyńskie III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP. W tym zestawieniu znalazły się również inne szczecińskie szkoły: II Liceum Ogólnokształcące im. Mieszka I, Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Maksymiliana Marii Kolbego, Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II st. oraz Technikum Organizacji i Zarządzania (ZS nr 8).
Szczeciński ogólniak od lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach przygotowywanych przez miesięcznik „Perspektywy”. Pomimo tego, że sposób oceniania szkół przez lata zmieniał się, XIII Liceum Ogólnokształcące niezmiennie udowadniało swoimi wynikami, że znajduje się w ścisłej czołówce polskich szkół. Przy opracowywaniu tegorocznego zestawienia liceów ogólnokształcących pod uwagę były brane takie czynniki jak: wyniki matury z przedmiotów dodatkowych (45 proc. punktów), wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (30 proc. punktów) oraz sukcesy w olimpiadach (25 proc. punktów).
Łącznie, w Rankingu Liceów Ogólnokształcących Perspektywy 2020 znalazło się 10 szczecińskich szkół.
Ranking uwzględnia szkoły, w których maturę w maju 2019 r. zdawało minimum 12 maturzystów oraz w których wyniki średnie z języka polskiego i matematyki zdawanych obowiązkowo były nie mniejsze niż 0,75 średniej krajowej.
W rankingu zostały wzięte pod uwagę wyniki egzaminu maturalnego ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych oraz wyniki wszystkich egzaminów zawodowych. Dla szkół dwujęzycznych uwzględniono dodatkowo wyniki z języka obcego na poziomie dwujęzycznym. Ranking nie uwzględnia natomiast wyników matury międzynarodowej.
Główne wskaźniki rankingowe zostały unormowane do 100, gdzie 100 otrzymała szkoła najlepsza w danym kryterium. Wyniki kolejnych szkół są odniesieniem ich wartości do wyniku najlepszej szkoły w tym kryterium.