Czasami w sklepach zachowujemy się tak, jakby następnego dnia miała nastąpić inwazja kosmitów – ocenia dr Tomasz Marcysiak, socjolog. Ale to inwazja... Świeżaków i Lidlaków
Świeżaki, zwykła chińska maskotka, która podbiła serca Polaków. Wpadliśmy w szał zbierania naklejek, by jak najszybciej zdobyć upra¬gnionego pluszaka. Niektórzy mówią, że Świeżaki stały się dobrem narodowym, a ich posiadanie, szczególnie zebranie pełnej kolekcji, to nowy wyznacznik pozycji społecznej. Wręcz niewiarygodne!
Jeśli coś jest dobrem rzadkim, niedostępnym dla każdego i jednocześnie bardzo pożądanym, to staje się – jak to mówimy w socjologii – „dobrem generującym nierówności społeczne”.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień