Andrzej Lechowski

Świąteczne zakupy w 1927 roku. Rewolucja kosmetyczna. Depilacja na Boże Narodzenie

Reklama kosmetyków Elida,  zamieszczona w Dzienniku Białostockim w grudniu 1927 roku Reklama kosmetyków Elida, zamieszczona w Dzienniku Białostockim w grudniu 1927 roku
Andrzej Lechowski

W 1927 r. szaleństwo bożonarodzeniowego handlu zaczęło się już 4 grudnia. Firmy prześcigały się w ofertach. Białostoczanie jednak byli praktyczni i na reklamowe nowinki złapać się nie dawali.

Okres świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku jest bodaj jedynym takim czasem w ciągu całego roku. Żadne inne święta nie wzbudzają takich emocji związanych z przygotowaniami. Oczywiście nie dotyczy to religijnych aspektów, ale tego całego zamieszania, które dzieje się wokół nas. Rozświetlone wymyślnymi kompozycjami lampek ulice, przystrojone choinki miejskie i prywatne posesje, szał handlowy - to wszystko sprawia, że Boże Narodzenie w sensie zjawiska komercyjnego zdaje się nas przytłaczać tym bardziej, że zaczyna się już w listopadzie. Niektórych to męczy i irytuje, inni zaś uważają, że tak ma być i basta. Najbardziej z tego korzystają handlowcy, bo ich obroty przez te kilka tygodni zapewniają im niezły byt i to wcale nie w myśl słów kolędy, że „w dobrych radach, w dobrym bycie”.

Pozostało jeszcze 88% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Andrzej Lechowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.