Stąd ruszymy w świat
20 kwietnia zacznie działać przystanek kolejowy przy ul. Teatralnej. Bilet na podróż będzie można kupić u konduktora, ewentualnie na dworcu lub przez internet.
To już pewne. Od 20 kwietnia, czyli powielkanocnego czwartku, działać będzie nowy przystanek kolejowy przy ul. Teatralnej. Będzie miał nazwę: Gorzów Wielkopolski Wschodni.
- Nie będzie żadnego opóźnienia w jego oddaniu. Przystanek jest już wpisany w rozkłady jazdy – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.
W poniedziałek, 27 marca, byliśmy na placu budowy. Tempo prac jest imponujące! Gdy 9 marca podawaliśmy ostateczną datę uruchomienia przystanku, robotnicy dopiero stawiali metalową konstrukcję wiaty. Teraz do jej ukończenia brakuje niewiele. Trwa już układanie dachu. Niebawem zacznie się montaż szyb.
To nie wszystko! Sam peron, z którego wchodzić będziemy do pociągu, jest już niemal ukończony i praktycznie już teraz mógłby już służyć pasażerom. Do wykonania została tylko rampa, którą wygodnie będą mogli podjechać i niepełnosprawni, i rodzice z wózkami. Jej nachylenie będzie ułatwieniem także dla tych, którzy lubią ciągnąć za sobą torby podróżne na kółkach. Wejście na peron będzie w okolicach tymczasowego przystanku autobusowego.
Co jeszcze warto wiedzieć o przystanku? – Nie będzie tu można kupić biletów. Kasy biletowe są na dworcu Gorzów Wlkp. Główny – mówi Ryszard Magdziak z PKP PLK. Kolejarze przypominają jednak, że bez żadnych dodatkowych opłat bilety będzie można kupić u konduktora w pociągu. Kto jednak nie chce się denerwować kolejką do konduktora, może kupić bilet przez internet. Czy na nowym przystanku staną biletomaty, jeszcze nie wiadomo.
Stacja Gorzów Wlkp. Wschodni jest budowana w związku z remontem estakady kolejowej. Będzie jednak służyła miastu na stałe. Do września 2018 r., kiedy ma się zakończyć naprawa 2116-metrowej estakady, to właśnie tu kończyć bieg będą pociągi od strony Krzyża. Stąd też wyruszymy w głąb Polski. W kierunku Kostrzyna pociągi będą ruszały z dworca głównego. Pomiędzy ul. Teatralną a Dworcową na czas remontu zapewniona będzie komunikacja zastępcza.
Jeśli chodzi o remont estakady, zacznie się w połowie maja od remontu wiaduktu, pod którym wjeżdża się na most Staromiejski. Co ważne – ruch pod wiaduktem będzie możliwy, ale nie na całej szerokości przejazdu.
„Połówkowo” mają być też zamykane ulice: Spichrzowa i Nadbrzeżna. To właśnie na nich, a nie na bulwarze, będzie stał sprzęt do remontu 50 nisz. Każda z nich będzie remontowana od 35 dni do dwóch miesięcy. Prace przy nich zaczną się od wiaduktu i będą „szły” w dwie strony jednocześnie.
Przy okazji wyremontowany zostanie peron nr 2 na dworcu głównym (zyska windę i elektroniczną informację) oraz tunele prowadzące na każdy z peronów. Z kolei same prace na estakadzie będą prowadzone tak, aby w przyszłości - dziś takich planów nie ma - można było zelektryfikować linię.