Spółka Restrukturyzacji Kopalń: Pojawił się problem z częścią wniosków o rekompensatę
Ustawa o świadczeniu rekompensacyjnym z tytułu utraty prawa do bezpłatnego węgla oraz z tytułu zaprzestania pobierania bezpłatnego węgla przez osoby niebędące pracownikami przedsiębiorstwa górniczego weszła w życie we wtorek, 22 stycznia 2019. Data ta była też pierwszym dniem, w którym można było złożyć wniosek o rekompensatę.
Nowa ustawa przyznająca 10 tys. zł świadczenia weszła w życie 22 stycznia 2019 roku. Trwa składanie wniosków.
To dopełnienie ustawy o rekompensatach za utracony deputat węglowy, która weszła wcześniej w życie, nie obejmując jednak swoim działaniem wszystkich uprawnionych do otrzymania świadczenia w wysokości 10 tys. zł. Teraz tę kwotę będą mogli odebrać ci, którzy zostali objęci działaniem ustawy, oraz ci, którzy nie zdążyli złożyć wniosku. Osoby uprawnione do rekompensaty mają 90 dni, licząc od 22 stycznia, na złożenie wniosku. - Do tej pory złożono już blisko 3 tysiące wniosków - mówi Wojciech Jaros, rzecznik SRK. - W niektórych przypadkach pojawił się jednak pewien problem. Część osób, które składają wniosek ponownie, robi to na starych formularzach. Jest to niedozwolone, ponieważ nowy formularz jest załącznikiem do ustawy i to na nim wniosek powinien zostać złożony - dodaje.
W związku z tym pracownicy SRK muszą kontaktować się z osobami, które złożyły wnioski na starych formularzach, prosząc je o poprawienie tego błędu. - Jeśli ktoś pojawia się osobiście, to nie ma problemu, bo dane może przepisać od razu na miejscu. Problem pojawia się w sytuacji, w której ktoś wniosek na starym formularzu wysyła pocztą. Musimy próbować kontaktować się z taką osobą telefonicznie i sprawę wyjaśniać - mówi rzecznik prasowy SRK Wojciech Jaros.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień