Śmietniki nie dojechały na czas
ProNatura, która od nowego roku obsługuje sektor VI w Bydgoszczy tłumaczy, że sytuacja powinna wrócić do normy za niespełna dwa tygodnie.
Przypomnijmy, że od początku roku VI sektor obsługuje miejska spółka ProNatura. Do końca roku odbiorem odpadów z Błonia, Miedzynia-Prądów, Wilczaka-Jarów zajmowała się firma Taro, ale ProNatura zaproponowała niższą stawkę i to ona wygrała przetarg.
Jak jednak sygnalizują nam Czytelnicy, „zmiana warty” nie wszędzie przebiega jak trzeba. - Na ulicy Różanej śmieci nie były wywożone od 31 grudnia - sygnalizuje nam jednak z mieszkanek. - Był też problem z pojemnikami, których przez kilka dni po prostu nie było.
ProNatura zdaje sobie sprawę, że w VI Sektorze nie wszystko gra. Na swojej stronie internetowej zamieściła m.in. przeprosiny. (...) Utrudnienia te spowodowane są m.in. niezwiązanymi ze Spółką nieoczekiwanymi trudnościami związanymi z przejęciem nowego sektora. Jak mówi Łukasz Kowalski z ProNatury, nie wszystkie ustalenia, jakie spółka poczyniła z firmą poprzednią obsługującą VI sektor, zostały spełnione. O szczegółach jednak nie chce mówić.
ProNatura wyjaśnia również, że działa zgodnie z posiadanymi deklaracjami oraz z wykazem otrzymanym od firmy, która do końca 2015 roku świadczyła usługi na tym terenie.
- Niestety, oba zestawienia zawierały różnice, stąd zachodziła konieczność weryfikacji na bieżąco. Dodatkowo do Urzędu Miasta wciąż spływały deklaracje (nowe, bądź ze zmianami) od mieszkańców i firm. Podstawialiśmy więc kolejne pojemniki wg aktualnych deklaracji.
Łukasz Kowalski zapewniamy, że pracownicy spółki reagują na każde otrzymane zgłoszenie o braku pojemnika na terenie posesji. - Można powiedzieć, że pracujemy na pełnych obrotach. Wszystkie dostarczane do VI sektora pojemniki mają już chipy, w VII i VIII będziemy to robić na bieżąco. Sukcesywnie też dowozimy do VI sektora pojemniki na odpady zmieszane - wyjaśnia Łukasz Kowalski.
Liczne telefony od mieszkańców spowodowały, że były problemy z dodzwonieniem się na infolinię do Biura Obsługi Klienta - (52) 522 22 88 lub 609 669 941. ProNatura prosi więc o cierpliwość w oczekiwaniu na połączenie lub w miarę możliwości o przesyłanie maili na adres: klient@pronatura.bydgoszcz.pl, albo osobiste załatwianie spraw w BOK przy ul. Wojska Polskiego 65.
- Myślę, że w przeciągu tygodnia, półtora sytuacja powinna wrócić do normy - dodaje Łukasz Kowalski.