Materiał informacyjny

Skup oraz recykling katalizatorów samochodowych

Skup oraz recykling katalizatorów samochodowych
Materiał informacyjny

Nasza firma zajmuje się skupem oraz dalszym recyklingiem katalizatorów samochodowych oraz filtrów cząstek stałych, nazywanych potocznie DPF. Działamy w oparciu o giełdę metali szlachetnych i skupujemy zawsze po aktualnych cenach, ale mamy również narzędzia, które pozwalają nam zabezpieczyć ceny przed nagłym spadkiem. Skupujemy głównie według katalogu, który jest aktualizowany nawet kilka razy dziennie i zawiera ponad 9000 pozycji. Jeżeli danego katalizatora nie ma w cenniku, bądź numer jest nieczytelny posiadamy przenośny spektrometr XRF Olympus Vanta. Mamy również możliwość analizy dostarczonego monolitu, czyli wkładu z katalizatora. Współpracujemy także z laboratorium Unilab, gdzie przeprowadzona może zostać analiza chemiczna ICP-MS dostarczonego monolitu. Jako firma w 2017 dostaliśmy certyfikat „Firma Godna Zaufania” oraz uczestniczymy w programie „Zdrowe Relacje Biznesowe”. Działamy z firmami hurtowo oraz osobami fizycznymi detalicznie. Prowadzimy punkt stacjonarny w Miedzianej Górze koło Kielc, ale dojeżdżamy także do klienta. Firma oczywiście działa zgodnie z prawem i posiada odpowiednie zezwolenia na zbieranie oraz transport odpadów o kodzie 16 08 01, czyli katalizatorów właśnie.

W celu wyceny konkretnych pozycji prosimy o kontakt telefoniczny lub poprzez komunikator WhatsApp na numer 504 429 368.

Aktualności oraz promocje miesiąca znajdziecie Państwo na stronie www.facebook.com/Skupkatalizatorowkielce

Zapotrzebowanie na metale szlachetne stale rośnie. Proces ten obserwujemy od wielu lat i nic nie wskazuje na to, by miał on ulec zahamowaniu.

Jest to w głównej mierze skutek dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, bazującego w znacznym stopniu na wykorzystaniu metali szlachetnych, a w szczególności platynowców: platyny, palladu i rodu.

Ekonomia i ekologia

Nie jest tajemnicą, że wydobycie metali szlachetnych jest procesem kosztownym. Szacuje się, że uzyskanie 1 kilograma platyny wiąże się z koniecznością wydobycia 150 ton rudy, która znajduje się na głębokości 1000 metrów.

Również aspekt ekologiczny ma tutaj niemałe znaczenie. Po pierwsze, samo zastosowanie katalizatorów pozwala ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w wyniku redukcji emisji szkodliwych związków chemicznych, takich jak tlenki azotu, węglowodory i tlenek węgla. Po drugie, odzysk metali szlachetnych z katalizatorów celem ich dalszego wykorzystania pozwala na znaczące zmniejszenie nakładów pracy i energii oraz mniejsze wykorzystanie zasobów naturalnych.

Nie powinien zatem dziwić fakt, że rynek recyklingu katalizatorów rośnie z roku na rok. Również w Polsce działają profesjonalne przedsiębiorstwa, które bazując na wieloletnim doświadczeniu nie tylko działają wydajnie i w zgodzie z naturą, ale także oferują korzystne warunki współpracy swoim klientom i najlepsze ceny.

Odzyskiwane materiały


Jak zbudowany jest katalizator i jak przebiega jego praca ? Jakie są rodzaje katalizatorów i ich zalety ? Jak rozpoznać rdzeń metalowy, ceramiczny, oraz filtr dpf ?

Budowa i rodzaje katalizatorów: metalowe, ceramiczne i filtry DPF


Jak są zbudowane ?

Katalizatory składają się z metalowej obudowy, która jest pierwszą, zewnętrzną warstwą; siatki/otuliny, której zadaniem jest ochrona monolitu; oraz samego monolitu ceramicznego.

Działanie katalizatorów

Szkodliwe produkty spalania ulegają reakcji pod wpływem tlenu obecnego w spalinach. Powstaje wówczas czysty azot, para wodna i dwutlenek węgla, który stanowi mniejsze zagrożenie niż jego tlenek. Utlenianie zależne jest w dużym stopniu od odpowiedniej temperatury. Czas, który jest dostępny na naturalne utlenienie, bez żadnego wsparcia z zewnątrz jest wyjątkowo krótki. Nie wszystkie toksyny zdążą się spalić.

Właśnie z tego powodu konieczne jest montowanie katalizatorów. Ich rolą jest zagwarantowanie warunków, które zwiększą intensywność reakcji neutralizujących substancje toksyczne.

Istnieją dwa typy reakcji, w wyniku których dochodzi do oczyszczenia spalin : reakcje utlenienia i redukcji. W wyniku utleniania, węglowodory i tlenki węgla wchodzą w reakcję z tlenem, dzięki czemu otrzymujemy CO2 i parę wodną. Przy redukcji, tlenki azotu i węgla wchodzą w reakcję, w wyniku której powstaje azot i dwutlenek węgla.

Rodzaje katalizatorów

Na rynku spotkać możemy się zasadniczo z dwoma głównymi typami katalizatorów – katalizatory metalowe oraz ceramiczne. Te drugie są o wiele częściej spotykane.

Katalizator metalowy zbudowany jest z niezwykle cienkiej, metalowej taśmy, wykonanej z żaroodpornej, chromoniklowej stali. Wykorzystywane są również w ich produkcji domieszki aluminium. Taśma ta pokryta jest falistą wstęgą zawierającą warstwę metali szlachetnych. W produkcji 1 katalizatora, wykorzystuje się około 1,5 g stopu.

Zalety:


Wady:


Właśnie z powodu ceny, katalizatory te są montowane rzadziej i zazwyczaj w droższych samochodach niż katalizatory z wkładem ceramicznym.

Katalizatory z wkładem ceramicznym z kolei są zbudowane są z blokowego rdzenia ceramicznego – tzw. monolitu. Posiada on strukturę przypominającą plaster miodu. Strukturę tą tworzą kanaliki pokryte pierwiastkami szlachetnymi.

Warto podkreślić w tym miejscu, że oczyszczenia wymagają nie tylko gazowe produkty spalania, ale także wytwarzane cząstki stałe. Dużym problemem przy silnikach o zapłonie samoczynnym są niebezpieczne dla naszego zdrowia cząstki sadzy. W tym wypadku potrzebna jest nie chemiczna, a mechaniczna ich filtracja. Cząstki stałe osiadają na porowatych włóknach, dzięki czemu mogą zostać w nim “dopalone”.

Ze względu na sposób ich pracy, podatne są na zapychanie, a co za tym wymagają częstej regeneracji lub – jeśli jest ona niemożliwa – wymiany.

Bardzo często można spotkać urządzenia połączone, w których filtr cząstek stałych montowany jest wraz z katalizatorem. Umożliwia to jednoczesne oczyszczanie spalin gazowych oraz zanieczyszczeń stałych.

W celu wyceny katalizatorów, filtrów DPF oraz monolitu bardzo prosimy o kontakt:
tel. 504 429 368
WhatsApp: 504 429 368
e-mail: katalizatorykielce@gmail.com
Materiał informacyjny

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.