Rząd znalazł pieniądze na budowę drogi S11 z Koszalina do Bobolic
Wczoraj ministerstwo infrastruktury ogłosiło zaktualizowany Program Budowy Dróg Krajowych
Do 2023 roku powstanie niemal 300 kilometrów nowych dróg w naszym regionie, w tym odcinek Koszalin - Bobolice drogi S11 - ogłosiła wczoraj za resortem infrastruktury Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (w tym ujęte są także inwestycje realizowane od kilku lat).
Rada Ministrów przyjęła przygotowaną przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 roku). Stało się to za sprawą zwiększenia limitu wydatków, co z kolei było możliwe dzięki oszczędnościom wynikającym z przetargów. Limit został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Dodatkowe 28 mld zł na Program Budowy Dróg Krajowych pozwoli na realizację nowych, nieujętych w dotychczasowym limicie odcinków dróg ekspresowych i autostrad, szczególnie w Polsce Wschodniej - dowiadujemy się w resorcie.
Ze wspomnianej puli 1,2 mld zł przeznaczono na budowę odcinka ekspresowej S11 Koszalin - Bobolice.
- To mój osobisty sukces - mówi wprost Paweł Szefernaker, poseł i szef PiS w regionie, ale przy tym podkreśla również, że o tę drogę zabiegał też jego poprzednik, dziś europoseł Czesław Hoc. - I udało się - dodaje.
- Co prawda S11 będzie realizowana etapami, ale zostanie zbudowana w całości. Poza odcinkiem Koszalin - Bobolice pozostałe są przewidziane do przygotowania: dziś są na liście rezerwowej i będą realizowane w miarę uzyskania kolejnych oszczędności. Pamiętajmy, że realizacja S11, choćby na odcinku Koszalin - Bobolice, nie była możliwa szybciej niż w 2023 roku. Z uwagi na przyznane dofinansowanie przebudowy krajowej drogi nr 11, która biegnie przez Koszalin, konieczna jest 5-letnia przerwa między zakończeniem jednej inwestycji a drugiej; to warunek rozliczenia dofinansowania unijnego.
A co z drogą S6 od Koszalina w kierunku Słupska i dalej w kierunku Trójmiasta, a więc po stronie woj. pomorskiego? - Ta droga nie jest zagrożona, nikt tej inwestycji nie skreśla w dalszym jej przebiegu - odpowiada poseł Szefernaker. - Ona również będzie budowana, choć może nie od razu, ale etapami.
Dodajmy, że z planów GDDKiA wynika, iż Trasa Kaszubska, czyli odcinek Lębork - obwodnica Trójmiasta, będzie oddana do użytku w lipcu 2021 r. A pozostałe brakujące odcinki? Są na liście rezerwowej. Resort zapewnia, że „wraz z oszczędnościami uzyskiwanymi podczas rozstrzygania postępowań przetargowych na listę będą trafiać kolejne zadania”.