Marcin Kaźmierczak

Rozmowa: Świątynie konsumpcji mają się doskonale

Dr Michał Lutostański, socjolog z SWPS opowiada o tym, dlaczego tak chętnie spędzamy czas i wydajemy pieniądze w galeriach handlowych Fot. archiwum prywatne Dr Michał Lutostański, socjolog z SWPS opowiada o tym, dlaczego tak chętnie spędzamy czas i wydajemy pieniądze w galeriach handlowych
Marcin Kaźmierczak

We Wrocławiu jest najwięcej galerii handlowych, na 1000 mieszkańców, w Europie. Coraz chętniej spędzamy w nich wolny czas Dr Michał Lutostański, socjolog z SWPS opowiada o tym, dlaczego tak chętnie spędzamy czas i wydajemy pieniądze w galeriach handlowych

W czym tkwi fe[b]nomen galerii handlowych?[/b]

To współczesne świątynie konsumpcji. Mamy tam wszystko, czego nam potrzeba z punktu widzenia konsumenta w jednym miejscu. Możemy pójść na siłownię, dzieci zostawić w kąciku zabaw, obejrzeć film, kupić ubranie, telefon, a także coś zjeść. Dzięki temu możemy spędzić niemal cały wolny czas wydając pieniądze. Galeria to też taki współczesny jarmark. Idziemy tam nie tylko na zakupy, robimy je niejako przy okazji, ale przede wszystkim chcemy mieć poczucie wspólnoty i być jej częścią.

Pozostało jeszcze 84% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marcin Kaźmierczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.