Marek Jaszczyński

Remont skrzyżowania w Podjuchach. Powstanie duży węzeł

SENS wskazuje, że wielka inwestycja nie poprawi  przepustowości na żadnym pozostałym wlocie, więc po prostu przeniesie się korek z jednego miejsca w SENS wskazuje, że wielka inwestycja nie poprawi przepustowości na żadnym pozostałym wlocie, więc po prostu przeniesie się korek z jednego miejsca w drugie
Marek Jaszczyński

Na styku ulic Krygiera i Granitowej, gdzie obecnie jest ciasne skrzyżowanie, ma powstać duży węzeł. Przebudowa jest potrzebna, ale nie aż z takim rozmachem - pojawiły się głosy krytyczne

To miejsce znają z zatorów mieszkańcy nie tylko Podjuch, ale również innych osiedli. Informacja o tym, że Szczecin otrzymał dofinansowanie na jedną z najważniejszych inwestycji drogowych wywołała radość, ale pojawiły się też wątpliwości.

- W sytuacji, gdy połączenie A6 z rondem Hakena jest przesądzone i powstanie w ciągu kilku lat nie widzę sensu w tak wielkiej inwestycji. To, że skrzyżowanie wymaga przebudowy tak, ale nie w takiej skali. Wystarczyłoby kilka milionów złotych na rondo - mówi Piotr Czypicki ze Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina.

Bez huraoptymizmu

SENS nawiązuje do informacji o tym, że Szczecin otrzymał prawie 73 miliony dofinansowania na przebudowę skrzyżowania ul. Floriana Krygiera z ul. Granitową. Kasa na remont znalazła się po tym jak Ministerstwo Rozwoju podjęło decyzję o zwiększeniu o 1,2 mld zł puli funduszy na konkurs w Programie Infrastruktura i Środowisko.

Według SENS budowa wielkiego skrzyżowania w tej części Podjuch to nikomu niepotrzebna inwestycja. - Czy ktoś zadał sobie pytanie - po co? Co da nam ta megainwestycja? Jakie problemy ma ona rozwiązać? Jaka jest przyszłość nieaktualnych i nierealnych, wręcz szkodliwych projektów z minionej epoki? - zadaje pytania SENS. - Dostaniemy dofinansowanie - super. Lepsze to oczywiście niż wydawanie na tę fanaberię 70 mln i więcej z własnej kieszeni. Nie zmienia to absolutnie faktu, że jest to kwota, która dobrze wydana miałaby szansę realnie wpłynąć na transport w Szczecinie. Nie jest sztuką wydać pieniądze. Sztuką jest wydać je mądrze, a nie efektownie.

Komentarz stowarzyszenia wywołał dyskusję na fanpage’u SENS na portalu FB.com. Nie wszyscy zgadzają się z argumentami organizacji.

Jak to będzie wyglądać?

Inwestycja będzie realizowana w latach 2017-2019. Całkowita wartość inwestycji to 85,6 mln zł z czego dofinansowanie to 72,8 mln zł. Z mostu Gryfitów jezdnia rozwidli się na dwie. Na skrzyżowaniu z ulicą Granitową jest planowane wielkie skrzyżowanie z wyspą centralną, ale nie rondo. Obie jezdnie zbiegają się w jedną nitkę i prowadzą do ronda Żołnierzy Wyklętych, z którego wyjeżdża się na autostradę A6 i ekspresówkę S3.

Przypomnijmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje budowę nowego wyjazdu ze Szczecina w kierunku południowym do autostrady A6. Nowa trasa o długości 6,5 km ominie miejscowości Przecław i Warzymice. Dwujezdniowa obwodnica doprowadzi ruch z miasta bezkolizyjnie do autostrady A6. Na trasie powstanie węzeł Przecław i węzeł zintegrowany Kołbaskowo, który zastąpi istniejące połączenie DK13 i A6 wybudowane jeszcze w połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku.

- W III kwartale tego roku powinna zostać podpisana umowa na realizację tej inwestycji. Zadanie będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”, czas realizacji zadania wyniesie od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić w I połowie 2021 roku - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Marek Jaszczyński

Witam! Dziennikarzem jestem kilkanaście lat. Karierę zaczynałem w "Gazecie Poznańskiej". W GS24.pl i "Głosie Szczecińskim" zajmuję się bieżącymi sprawami Szczecina i regionu, a szczególnie komunikacją miejską. Piszę o historii i o wojsku. W moim kręgu zainteresowań są również Police. Przygotowuję materiały o bieżących wydarzeniach z gmin wchodzących w skład powiatu polickiego. Wszystkie te informacje można znaleźć na stronie www.police.naszemiasto.pl. W wolnym czasie - a z tym jest różnie - uwielbiam ruch na świeżym powietrzu, a gdy czas na to pozwoli to lubię zagrać w gry strategiczne.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.