Remont mostu w Grudziądzu ma „ogon”, bo aura nie sprzyjała [zdjęcia]

Czytaj dalej
Fot. Piotr Bilski
(DXC)

Remont mostu w Grudziądzu ma „ogon”, bo aura nie sprzyjała [zdjęcia]

(DXC)

Plan PKP: remont filarów mostu potrwa do sierpnia. Na większą modernizację przeprawy przez Wisłę musimy poczekać.

Zbudowany po wojnie stalowy most, który nosi imię Bronisława Malinowskiego, jest już mocno nadgryziony zębem czasu. Dlatego na bieżąco musi być remontowany.

Obecnie trwa modernizacja czterech betonowych filarów, które podtrzymują przeprawę. Ciężki sprzęt w pobliże tych podpór transportują rzeczne barki, a przy przeprawie działa zaplecze budowy.

Barki nie mogły pływać

Planowano, że roboty związane z odnową filarów przeprawy zakończą się w ubiegłym roku. Tak się jednak nie stało. Odbiór dwóch podpór nastąpił dopiero pod koniec maja, a cztery kolejne mają być gotowe najpóźniej do sierpnia.

- Tak zakłada aneks do umowy podpisanej z wykonawcą zadania - informuje „Gazetę Pomorską” Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Z czego wynika opóźnienie?

Pogoda robotnikom nie sprzyjała. Prace naprzemiennie paraliżowały za niski, jak i za wysoki poziom wody w Wiśle. Wpływ na niedotrzymanie terminu przez wykonawcę zadania miały także występujące na przełomie tego oraz minionego roku niskie temperatury.

- Kra, która utworzyła się na rzece dodatkowo uniemożliwiała pływanie jednostkom realizującym naprawy podpór - dodaje Ewa Symonowicz-Ginter.

Przedłużają się prace nad dokumentacją

Trwający remont filarów mostu to koszt rzędu ok. 9 milionów złotych. Ta kwota jest mała w porównaniu z tym, ile spółka PKP PLK planuje przeznaczyć na większą modernizację mostu im. Bronisława Malinowskiego.

Chodzi tutaj m.in. o naprawę przęseł mostu, torowiska kolejowego i chodników. Według wstępnych szacunków ma to kosztować nawet 60 milionów złotych. Początkowo pracownicy PKP PLK planowali że te prace rozpoczną się latem tego roku. Do tego jednak nie dojdzie. Dlaczego? Jednym z powodów są przedłużające się prace nad dokumentacją techniczną modernizacji przeprawy.

Przypomnijmy, że nasz most przez Wisłę to najdłuższa przeprawa kolejowo-drogowa w Polsce.

(DXC)

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.