Przymiarki do budowy tunelu pod torami w Nowej Soli
Pierwszy mały krok ku budowie tunelu pod torami, właśnie został poczyniony. Znamy szczegóły tego ambitnego przedsięwzięcia.
Każdy nowosolanin zna taki obrazek: pulsujące czerwone światło, charakterystyczny dźwięk, opadające szlabany i… czekanie. Pięć minut, dziesięć. W końcu pojawia się pociąg, ale gdy znika z pola widzenia szlabany ciągle są opuszczone. No tak, z drugiej strony przecież toczy się kolejny skład. I już jesteśmy kwadrans „w plecy”.
Przejazdy kolejowe na ulicach Wojska Polskiego i 1 Maja to dwa wąskie gardła, które odgradzają Zatorze od śródmieścia. I mimo istniejących dwóch wiaduktów, w te pułapki codziennie łapią się setki kierowców i pieszych.
2020 r. - To data rozpoczęcia prac, zakładając bardzo optymistyczny scenariusz
Nic więc dziwnego, że nawet przymiarki do budowy tunelu spotykają się zazwyczaj z wielkim entuzjazmem mieszkańców.
Więcej w wydaniu plus.gazetalubuska.pl