Mateusz Mazur

Przebudowa trasy W-Z w trzech wariantach [wizualizacje]

Tak miałby wyglądać trzeci wariant modernizacji trasy W-Z. Estakada przebiegałaby górą, nad przecinającymi niżej ulicami. Fot. wizualizacja urzędu miasta Tak miałby wyglądać trzeci wariant modernizacji trasy W-Z. Estakada przebiegałaby górą, nad przecinającymi niżej ulicami.
Mateusz Mazur

Znamy koncepcje modernizacji drogi z wschodu na zachód miasta.

Dokładnie za tydzień, a więc 11 marca ratusz rozpocznie dwutygodniowe konsultacje społeczne w sprawie przebudowy trasy W-Z na odcinku od Węzła Zachodniego przez ulice Pileckiego, Artyleryjską i Kamienną do Węzła Wschodniego. Ma to być jedna z najważniejszych inwestycji drogowych obok modernizacji ulicy Grunwaldzkiej oraz budowy torowiska na odcinku od ronda Bernardyńskiego do Kujawskiego.

- Chcemy pokazać mieszkańcom, jak przygotowujemy się do tej inwestycji i w jaki sposób ją planujemy - mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.

Drogowcy przyznają, że w tej chwili ruch na ulicy Kamiennej jest najbardziej natężony. - Samochody na pewno nie mogą poruszać się płynnie. Dlatego przygotowujemy tą bardzo ważną inwestycję - nie kryje Maciej Gust, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Na biurku drogowców są już gotowe trzy warianty, według których miałaby odbyć się modernizacja. W każdym z nich uwzględniono budowę drugiego mostu nad Brdą. Poza tym pierwszy pomysł zakłada modernizację skrzyżowań, które znajdą się na jednym poziomie. W drugim wariancie zaplanowano wybudowanie węzłów dwupoziomowych. Trasa główna poprowadzona zostałaby pod ulicami poprzecznymi (Gdańską, Sułkowskiego i alejami Wyszyńskiego). W trzecim wariancie skrzyżowania również znalazłyby się na dwóch poziomach, lecz trasa W-Z wiodłaby nową estakadą. Poza tym koncepcja przewiduje modernizację Węzła Wschodniego, wraz z wybudowaniem tam parkingu typu Park & Ride oraz budowę wiaduktu przy zakładach Pesa.

Drogowcy szacują, że najdroższy wariant z estakadami i tunelami może kosztować nawet 780 milionów złotych. Najtańszy z kolei 520 milionów.

Wnioski w sprawie konsultacji będzie można znaleźć na stronie internetowej www. bydgoszcz.pl oraz w siedzibie ZDMiKP.

Mateusz Mazur

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W Gazecie Pomorskiej od 2014 roku. Początkowo w dziale miejskim, a od 2018 roku wydawca i dziennikarz portalu internetowego www.pomorska.pl


Poza pracą kibic sportowy na pełen etat. Fan dobrej muzyki, wycieczek rowerowych i gier planszowych.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.