Przebudowa DK 94 w Sosnowcu koło Makro: Zmiana od 16 stycznia. Piesi nadłożą ponad kilometr by przejść na drugą stronę drogi
Na przebudowywanym odcinku DK 94 w Sosnowcu znowu szykują się zmiany. Tym razem najbardziej odczują je piesi. Przejście dla nich zostanie przesunięte kilkaset metrów dalej. Ma tu powstać dwupoziomowe skrzyżowanie
Drogę krajową nr 94 kierowcy potocznie nazywają krakowską, bo to alternatywna i w miarę wygodna trasa do stolicy Małopolski ze Śląska i Zagłębia. Niestety, od czerwca 2019 roku trzeba się na niej liczyć w Sosnowcu ze sporymi utrudnieniami. Od zjazdu do centrum Sosnowca i od granicy z Dąbrową Górniczą, droga z dwóch pasów w każdym kierunku zwęża się do jednego .
- Można tu spokojnie trenować nowe przepisy, czyli jazdę na suwak - śmieją się kierowcy. Tymczasem, od czwartku, 16 stycznia trudniej podczas przekraczania jezdni będą mieli piesi. Dotąd mogli przechodzić przez jezdnię na wysokości marketu Biedronka, tam gdzie przed remontem były pasy.
Od czwartku 16 stycznia 2020 piesi, chcący przejść na drugą stronę krajówki, będą musieli nieco nadłożyć drogi. Nowe przejście zostanie przeniesione kilkaset metrów dalej w kierunku Leroy Merlin. By dojść do Makro, Castoramy czy McDonaldsa trzeba będzie nadłożyć sporo ponad kilometr drogi. Tu również piesi będą mieli do dyspozycji sygnalizację świetlną.
- Zmiana spowodowana jest realizacją najtrudniejszej części przebudowy DK94, polegającej na znacznym obniżeniu głównej nitki DK94 w rejonie skrzyżowania z ulic Długosza oraz rozpoczęciem przygotowań do budowy wiaduktu, pozwalającego na zjazd z ulicy Długosza na DK94 - mówi Rafał Lysy z sosnowieckiego Urzędu Miejskiego. To właśnie Sosnowiec jest inwestorem tej przebudowy. Jest to najdroższa inwestycja drogowa w historii Sosnowca. Warta 100 mln zł.
Warto wiedzieć, że po przebudowie trasa DK 94, będzie biegła w Sosnowcu dużo niżej niż obecnie. Zostanie poprowadzona w wykopie, a nad nią powstanie wiadukt. Dlatego też krajówka będzie bezkolizyjna. kierowcy jadący do Dąbrowy czy dalej do Krakowa, nie będą musieli zatrzymywać się w Sosnowcu, jak dotąd, bo zniknie sygnalizacja świetlna. Górą zostanie poprowadzony ruch lokalny, czyli np. do osiedla Zagórze czy do Makro.
Na placu budowy sporo się dzieje. Ogromna palownica wzmacnia teren, na którym powstaną podpory wiaduktu. Firma Banimex, która jest generalnym wykonawcą przebudowy, wyasfaltowała już fragmenty nowej jezdni w kierunku Dąbrowy Górniczej. Drogowcy kotwią mur oporowy, wzmacniający skarpę w okolicy Makro. Na ulicy Długosza powstanie również odcinek drogi rowerowej. Wzdłuż obu jezdni DK94 na długości kilkuset metrów powstaną ekrany akustyczne. Inwestycja ma się zakończyć w grudniu tego roku.