Producenci zmieniają technologie wytwarzania żywności, ubrań oraz kosmetyków
Nowe nawyki konsumentów wymuszają na producentach zmiany. Dlatego coraz częściej na sklepowych półkach pojawiają się produkty przyjazne dla naturalnego środowiska.
Produkty ekologiczne, wytworzone metodami, które chronią środowisko naturalne, są coraz bardziej popularne. Powstają nowe sklepy z np. żywnością „eko” oraz specjalne stoiska w marketach dużych sieci handlowych.
Nie trzeba daleko szukać, by znaleźć np. torby plastikowe z recyklingu czy płyn do podłogi z napisem: „zawieram aż 97 procent składników pochodzenia naturalnego i pachnę jak czarna porzeczka”.
Konsument rządzi
- Konsumenci wymusili na producentach zmiany - uważa pani Katarzyna. - Pierwszą z nich było kupowanie jaj tylko z chowu bezklatkowego, czyli z tak zwanego wolnego wybiegu.
Kobieta twierdzi, że coraz więcej osób, zwłaszcza młodych, zaczyna zwracać uwagę na metody produkcji.
- Zawsze czytam informacje na opakowaniach - mówi pani Katarzyna. - To ważne, bo nie kupuję produktów zawierających olej palmowy. Poza tym do sklepu idę z własną torbą wielokrotnego użytku. Najczęściej sięgam po produkty eko i często denerwuję się, że są one sprzedawane w plastikowych, nieekologicznych opakowaniach. Nie jem mięsa, nie wymieniam telefonu komórkowego co rok...
Rodzinna marka
Świat konsumentów i producentów szybko się zmienia. Rośnie świadomość, a wraz z nią zmieniają się nawyki.
Kilka miesięcy temu w naszym województwie powstała nowa rodzinna firma.
- Produkujemy wegańskie kosmetyki. Jesteśmy marką, która oferuje produkt oparty tylko na tradycyjnych składnikach pochodzenia roślinnego. To miało być urzeczywistnienie tego, co sami myślimy o pielęgnacji skóry i o życiu w ogóle - mówi pani Magda, współzałożycielka marki.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień