Problemy kolejarzy z tunelem, który obiecali podróżnym
Spółka PKP PLK ma problem z realizacją tunelu pod peronami, który obiecała podróżnym. Od ponad roku nie może porozumieć się z Avenidą.
W poniedziałek wojewoda odtrąbił sukces ogłaszając, że tunel pod peronami na dworcu PKP zostanie przedłużony do mającego powstać nowego peronu 3a, co naprawi częściowo sytuację niefunkcjonalnej stacji.
– Wydłużenie tunelu do nowego peronu to oczywistość! Oczekujemy, że przejście podziemne zostanie przedłużone poza galerię handlową
– mówią jednak nasi rozmówcy.
– To wariant niesatysfakcjonujący – uważa poseł Tadeusz Dziuba walczący o poprawę sytuacji na dworcu. – Tunel ma poprawić komunikację na linii wschód - zachód, powinien zostać poprowadzony na wylot poza galerię lub chociaż do samego budynku, żeby zapewnić swobodny przepływ pasażerów – mówi.
Podobnie wypowiada się Marcin Wróbel ze stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania. – Tunel musi być dłuższy. Powinien sięgać do galerii, a najlepiej do przystanków przed galerią. Przedłużenie go do peronu 3a trudno uznać za sukces – stwierdza.
W dalszej części artykułu przeczytasz:
- W czym tkwi problem i dlaczego nie można złożyć wniosku o pozwolenie na budowę tunelu?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień