Słupski magistrat chce wspomagać wspólnoty mieszkaniowe w zapanowaniu nad śmieciami na ich nieruchomościach.
Pierwsze spotkania w tej sprawie już się odbyły, ale teraz magistrat oczekuje na bezpośredni kontakt ze strony wspólnot mieszkaniowych, które są zainteresowanie rozwiązaniem tego problemu.
- Prosimy o kontakt do 15 listopada z wydziałem ochrony środowiska. Potem będziemy się kontaktować z zainteresowanymi - zapowiedziała w poniedziałek Beata Maciejewska, pełnomocnik prezydenta Słupska ds. zrównoważonego rozwoju.
Początkowo ratusz będzie pomagał tym, którzy już są bliscy decyzji o budowie altany śmietnikowej, ale czegoś im brakuje.
- Chodzi o pomoc w rozstrzygnięciu niejasności lub utrudnień administracyjnych wynikających m.in. z zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub o ochronie konserwatorskiej terenu - wyliczała pełnomocnik Maciejewska.
Zainteresowani mogą się kontaktować z urzędnikami w pokojach nr 14, 15, 219, 221, 225 ratusza. Mogą także dzwonić pod numery telefonów: (59) 848 82 26, (59) 848 82 30, (59) 848 83 18, (59) 848 83 80, (59) 848 83 84, (59) 848 84 01, (59) 848 84 19, (59) 848 84 43, (59) 848 84 51 albo napisać e-mail na adres: wgkios@um.slupsk.pl.
Na razie słupski magistrat nie przewiduje dofinansowania budowy nowych altan śmietnikowych, ale zastanawia się nad zorganizowaniem konkursu dotyczącego tego typu budowli z nagrodami pieniężnymi dla najlepszych ze zgłoszonych projektów.
Na prace związane z budową śmietnika konieczne jest zgłoszenie, bo według prawa budowlanego wymaga tego budowa "wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan (...) o powierzchni zabudowy do 25 mkw., przy czym na działce nie może być więcej niż dwa takie obiekty na każde 500 metrów kw. powierzchni działki". Do robót można przystąpić, jeżeli w ciągu 30 dni od doręczenia zgłoszenia starosta nie wniesie sprzeciwu i nie później niż po upływie 2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia.