Popularność klubów fitness w Europie nieustannie rośnie.
Obecnie należy do nich 56,5 mln osób, czyli o 4,4 proc. więcej niż rok temu. Europejski rynek fitness wart jest 26,3 mld euro. Jak wynika z raportu „The European Health & Fitness Market 2016” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte we współpracy z organizacją EuropeActive, polski rynek usług fitness należy do jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się. Do klubów, których liczba na koniec ubiegłego roku wyniosła nieco ponad 2,5 tys., uczęszcza już 2,84 mln Polaków. Według szacunków, za pięć lat liczba ta może zwiększyć się nawet do 4 mln osób, z czego dużą część będą stanowiły osoby starsze. Biorąc pod uwagę liczbę członków klubów fitness, liderami są Niemcy z niemal 10,1 mln osób oraz Wielka Brytania (9,3 mln osób).
Suma przychodów polskich klubów fitness wyniosła w ciągu ostatniego roku 842 mln euro (czyli 3,68 mld zł). Na tę kwotę złożyły się przede wszystkim składki członkowskie oraz dodatkowe przychody z innej działalności. Średnia wysokość miesięcznej opłaty członkowskiej (wynikającej z cennika) wynosi w Polsce 27,7 euro (około 116 zł), ale często stosowaną praktyką jest udzielanie rabatów, więc faktycznie może to być średnio 25,5 euro (około 107 zł).