Norbert Kowalski

Po remoncie trasy kolejowej z Poznania do Szczecina, pociągi pojadą... wolniej niż obecnie?

Chociaż od połowy 2017 roku na trasie do Szczecina trwają prace przygotowawcze, główne prace rozpoczną się w przyszłym roku Fot. Przemysław Świderski Chociaż od połowy 2017 roku na trasie do Szczecina trwają prace przygotowawcze, główne prace rozpoczną się w przyszłym roku
Norbert Kowalski

W przyszłym roku rozpoczną się główne prace remontowe na trasie kolejowej z Poznania do Szczecina. Chociaż po ich zakończeniu cała trasa będzie przystosowana do poruszania się pociągów z prędkością 160 km na godzinę, to na odcinku z Wronek do Dobiegniewa, pociągi być może pojadą... wolniej niż obecnie.

Obecnie na większości odcinków trasy do Szczecina pociągi poruszają się z prędkością nie większą niż 120 km na godzinę. Są jednak wyjątki, takie jak ok. 50-kilometrowy odcinek Wronki-Dobiegniew, gdzie maksymalna prędkość może wynosić nawet 150 km na godzinę. I mimo że po zakończeniu remontu linii do Szczecina, maksymalna prędkość z jaką mogłyby poruszać się pociągi jeszcze wzrośnie, to w praktyce... może jednak spaść do 130 km na godzinę.

  • Dlaczego PKP zdecydowało o zmniejszeniu prędkości pociągów na trasie?
  • Od czerwca 2017 roku na trasie z Poznania do Szczecina trwają tzw. prace wyprzedzające. Co to znaczy?
  • Remonty tras kolejowych w Wielkopolsce. Czy którąś z tras pokonamy szybciej?
Pozostało jeszcze 87% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Norbert Kowalski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.