PLK rozpoczynają przebudowę mostów i wiaduktów między Czernicą Wrocławską i Siechnicami. Sprawniejsze będą przejazdy i przewozy ładunków koleją z Wrocławia przez Jelcz do Opola.
Na odcinku Jelcz-Laskowice - Wrocław Brochów, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowują dwa mosty i dwa wiadukty. Gruntowna przebudowa ponadstuletnich obiektów pozwoli w przyszłości na budowę na nich drugiego toru - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik tej spółki.
Przebudowa wiaduktu nad ul. Wrocławską w Czernicy zapewni - poza jezdnią - ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Wykonana zostanie wymiana torów i rozjazdów. Z myślą o budowie nowego toru poszerzony będzie nasyp. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo podróży pociągami. Modernizacja linii - na ważnym odcinku z mostami i wiaduktami - zwiększy także możliwości przewozu towarów. A to pozwoli na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław - Opole przez Oławę i Brzeg, wykorzystywanego w podróżach koleją.
Ustalono optymalny rozkład jazdy pociągów na trasie z Wrocławia Głównego do Opola przez Jelcz-Laskowice, Popielów i Opole Wschodnie. Do 15 lipca zamknięty będzie odcinek Czernica Wrocławska - Siechnice. Za pociągi będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
Dla przeprowadzenia prac przy wiadukcie w Czernicy Wrocławskiej, po wyłączeniu z ruchu linii kolejowej zostanie również zamknięta droga woj. nr 455. Będzie tymczasowa organizacja ruchu. Poprowadzone zostanie obejście przez zamkniętą linię kolejową (równolegle do drogi woj. nr 455). Objazdem poprowadzony zostanie ruch kołowy, wydzieloną bezpieczną trasą ruch pieszy. Wartość robót wynosi prawie 41,5 mln zł. Zakończenie zaplanowano na połowę 2023 roku.