Pierwsze wpłaty z tytułu 500+ są już na kontach
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Toruniu w środę zaczął robić przelewy.
- Pieniądze na wypłaty świadczeń z programu „Rodzina 500 plus” dotarły od nas do wszystkich samorządów w regionie w tym samym czasie, czyli między 4 a 6 kwietnia. Za terminy wypłat odpowiadają już poszczególne miasta i gminy. Oczywiście, żeby pieniądze wypłacić, najpierw trzeba zatwierdzić wnioski i wydać decyzje - mówi Justyna Dachniewicz-Zabrocka z Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy.
Pierwsze w województwie pieniądze wypłaciły 12 kwietnia gminy. Zakrzewo i Bobrowo. 15 kwietnia zrobiły to m.in. Łysomice, Wielka Nieszawka i Łubianka z powiatu toruńskiego.
W Chełmży wypłaty rozpoczęły się w minioną środę. - Najpierw pieniądze dostają osoby, które złożyły wnioski od 1 do 8 kwietnia. Wypłaty realizujemy alfabetycznie: w pierwszej turze nazwiska na litery od A do Ł, w drugiej - kolejne. Harmonogram jest na stronie internetowej - podkreśla Hanna Maciejewska, kierownik MOPS w Chełmży.
„500 plus” wypłacono już także w Bydgoszczy i Włocławku.
Według początkowych założeń torunianie pierwsze pieniądze mieli otrzymać dopiero w maju. Udało się jednak przyspieszyć realizację wypłat.
MOPR od środy wypłaca już świadczenia wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500+. 27 kwietnia pieniądze o łącznej kwocie 5500 zł trafiły na konta 11 rodzin. Kolejną wypłatę, w wysokości 29000 zł., zrealizowano wczoraj.
Najbliższe przelewy na kwotę 101 00 zł MOPR planuje na 2 maja. Pieniądze trafią do 183 rodzin (202 dzieci, w tym 12 rodzin wielodzietnych). Kolejne wypłaty realizowane będą 6, 10, 17, 24 i 31 maja.
Dzisiaj natomiast rozpocznie się wypłacanie zasiłków w gminie Lubicz. - Tego dnia postaramy się uruchomić przelewy dla wszystkich osób, które złożyły dokumenty 1 kwietnia. To prawie 300 rodzin - informuje Anna Sikorska, kierownik GOPS-u w Lubiczu.
Na pieniądze będą musieli poczekać osoby, które złożyły wnioski z błędami. - Wszystkie wnioski mamy obowiązek zweryfikować - tłumaczy Anna Sikorska. - Niestety, w wielu, zwłaszcza elektronicznych, znajdują się nieścisłości. Takich wnioskodawców musimy wezwać do uzupełnienia dokumentów, jednocześnie przyjmując kolejne wnioski, sprawdzając te, które już mamy, wprowadzając je do systemu oraz przygotowując decyzje o wypłacie i zlecenia przelewów.
Autorzy: (JM, MO)