Uważni kierowcy pewnie już w piątek dostrzegli przy sosnowieckim odcinku DK94 tablice, informujące o utrudnieniach, jakie czekają kierowców. Od jutra dwupasmówka straci tam po jednym pasie w każdym kierunku.
Przebudowa sosnowieckiego odcinka DK94 trwa już od kilku tygodni, jednak dotąd kierowcy praktycznie nie odczuli tej inwestycji. Firma Banimex zaczęła prace od wyburzeń i wycinki drzew przy drodze. Teraz przebudowa drogi weszła w kolejną fazę. Tym razem nie obejdzie się bez utrudnień. Uważni kierowcy już w piątek mogli zauważyć tablice informacyjne z datą rozpoczęcia utrudnień.
– Chodzi nam o to, by kierowcy, którzy przejeżdżają tą drogą mieli świadomość, że od 18 czerwca będzie jeszcze trudniej pokonać ten odcinek. Sugerujemy i prosimy aby korzystać z innych dróg. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o cierpliwość – apeluje Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Od 18 czerwca do dyspozycji kierowców będzie tylko po jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Wyłączone zostaną wewnętrzne pasy drogi od stacji benzynowej Shell (w kierunku Katowic) do około 150 metrów przed samym skrzyżowaniem. Zwężenie ponownie zacznie się około 150 metrów za skrzyżowaniem i skończy tuż przed węzłem, pozwalającym na zjazd do centrum Sosnowca. Utrudnienia będą obowiązywały zarówno w kierunku Krakowa, jak i Katowic.
Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu przy Makro, nie zostanie wyłączona. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez najbliższe trzy tygodnie i związana jest z budową m.in. przejazdów, kontrolą sieci uzbrojenia terenu i wykonaniem platform roboczych do wykonania murów oporowych.
DK94 w Sosnowcu: ważna arteria
DK94 w Sosnowcu, nie jest drogą lokalną. To dwupasmówka, z której korzystają głównie kierowcy dojeżdżający do Katowic czy Krakowa. To też najprostsza droga do Dąbrowy Górniczej i Olkusza. Jednak dzięki niej nie korkuje się centrum miasta, bo droga jest jednocześnie jego obwodnicą, z której korzysta ruch tranzytowy. Od lat przy skrzyżowaniu ulicy Długosza z DK94 tworzą się spore korki. Sygnalizacja świetlna, która kieruje tam ruchem, już nie wystarcza. Dlatego też konieczna jest przebudowa. Po jej zakończeniu zatłoczona DK 94 nie będzie się już krzyżowała z ulicą Długosza, jak dotychczas, ale pobiegnie dołem, pod tą ulicą. Zostanie poprowadzona w wykopie. Skrzyżowanie przy Makro będzie bezkolizyjne. Na górze, na wiadukcie, będzie obowiązywał ruch okrężny.
Wyremontowany zostanie również 300-metrowy fragment ulicy Długosza.
- Przebudowa obejmuje też budowę ekranów, co znacznie ograniczy uciążliwy poziom hałasu w tamtym rejonie – mówił przed podpisaniem umowy z wykonawcą inwestycji Jeremiasz Świerzawski, zastępca prezydenta Sosnowca, odpowiedzialny m.in. za inwestycje.
Przebudowa DK94 w Sosnowcu ma się zakończyć w grudniu 2020 roku.
JAK objechać utrudnienia drogowe na DK94 w Sosnowcu?
Kierowcy jadący od Katowic w kierunku Olkusza mogą zjechać z DK 94 na węźle Zuzanna (na wysokości marketu Auchan) do Sosnowca i tam jadąc ulicami ks. Popiełuszki i Braci Mieroszewskich dojechać do skrzyżowania przy stacji Shell (przy Expo Silesia), skąd można znowu wjechać na DK94. Auta osobowe mogą też dojechać do Dąbrowy Górniczej przez Będzin, nie zjeżdżając z S86 na DK94 w Sosnowcu, lecz zjechać na drogę 910 na światłach na wysokości osiedla Syberka i tą drogą dojechać do Dąbrowy Górniczej, gdzie można się włączyć na DK94.
Oba objazdy prowadzą przez centra miasta.