Nowe Centrum Łodzi. Wyłoniono wykonawcę podziemnej drogi, ale rynek Kobro musi jeszcze poczekać
Wyłoniony został wykonawca podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi. Zaaranżowana będzie też przestrzeń nad tą drogą, czyli ul. Hasa. Wykonawca ma jeszcze zrobić projekt rynku im. Kobro i podziemnego parkingu. Budowa rynku i parkingu została odłożona na później z powodu braku pieniędzy.
Za rok ma być podziemna droga biegnąca pomiędzy EC1 i dworcem Łódź Fabryczna. Połączy ul. Kilińskiego z aleją Rodziny Scheiblerów. Droga jest niezbędna dla firmy Ghelamco, która chce rozpocząć inwestycję na najdroższej działce, sprzedanej przez miasto za 85,2 mln zł. Aranżacja ul. Hasa i wykonanie projektów rynku i parkingu ma zakończyć się na przełomie 2020 i 2021 roku.
Wyłonienie wykonawcy podziemnej drogi nie było łatwe. Pierwszy przetarg dotyczył tej drogi, ul. Hasa, budowy rynku im. Kobro i podziemnego parkingu, gdzie zaplanowano ponad trzysta miejsc. Miasto zaplanowało na tę inwestycję niespełna 90 mln zł. Ofertę złożyło konsorcjum Mosty - Łódź i Budomal. Problem polegał na tym, że oferta opiewała na 150 mln zł. Przetarg trzeba było unieważnić.
W tym roku miasto rozpisało drugi przetarg, ale w okrojonej wersji. Wykonawca ma zbudować podziemną drogę, ul. Hasa i tylko zaprojektować rynek i parking. Do przetargu stanęły dwa podmioty. Ponownie Mosty - Łódź z Budomalem oraz Intercor. Pierwsza oferta była na kwotę niespełna 85 mln zł i mieściła się w kosztorysie. Druga wynosiła prawie 120 mln zł, ale cena nie była jedynym kryterium przetargowym. Wzięto pod uwagę również okres gwarancji, który był znacznie dłuższy w drugiej ofercie.
Przeczytaj o planach inwestycji? Co dalej z Tynkiem Kobro?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień