Poznaliśmy plany związane z przebudową obecnej siedziby dworca PKP w centrum przesiadkowe. Inwestycja to jedno z głównych zadań w związku z organizacją wspólnego transportu w powiecie.
Po ustaleniu wyglądu nowej zajezdni dla autobusów, która znajdować się będzie na południu miasta, przyszła pora na ostateczne plany w związku z przebudową nowosolskiego dworca PKP w centrum przesiadkowe. Wszystko oczywiście w ramach nowej, wspólnej komunikacji w powiecie nowosolskim.
Sześć gmin zrzeszonych w ramach Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego, podpisało już z Urzędem Marszałkowskim dokument, dzięki któremu otrzymaliśmy ok. 39 mln zł na organizację wspólnego dla Nowej Soli, gminy wiejskiej, Otynia, Kożuchowa, Siedliska oraz Kolska transportu. Gminy, w ramach wspólnej komunikacji planują kupić w przyszłości nowe autobusy i zorganizować centra przesiadkowe na swoim terenie. Jak pisaliśmy już niegdyś na naszych łamach, główne centrum powstanie w stolicy powiatu, w siedzibie obecnego dworca PKP, który zostanie przebudowany. Wczoraj poznaliśmy wizualizację tego miejsca.
Jak ma to wszystko wyglądać w praktyce?
W ramach centrum połączona zostanie obsługa pasażerów PKP, międzymiastowa komunikacja autobusowa oraz „nofoska” komunikacji miejskia. - Obecnie czekamy aż projektanci przedstawią kosztorys tych planów - opowiada Ewa Batko, rzecznik urzędu miasta. Przyszłe prace zakładają m.in. „uwolnienie” obecnej siedziby PKS (gdzie z kolei w przyszłości może stanąć kryta pływalnia), a same przystanki przeniesione zostaną bliżej dworca PKP. Sama siedziba dworca ma zostać z kolei zaadaptowana na tzw. Centrum Obsługi Pasażerów. Wspomniane plany będą wiązały się prawdopodobnie także z przebudową skrzyżowania ul. Towarowej ze Zjednoczenia - powstanie w tym miejscu rondo. Obecnie, jak zaznaczają władze, trwają prace związane z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że plany, związane z budową nowej zajezdni dla autobusów, która ma być wybudowana za jakiś czas wzdłuż południowej obwodnicy Nowej Soli (znajdować się będzie tuż za Rondem Województwa Lubuskiego) również są ostateczne. - Kolory zostały uzgodnione w zespole roboczym na czele z prezydentem - są stonowane i nawiązują do przemysłowego charakteru zabudowy sąsiedniej strefy. Utrzymane są w kolorystyce odcienia szarości z dodatkiem niebieskiego - informuje E Batko. W podobnej kolorystyce mają być również utrzymane przystanki w każdej z gmin.