Nie boimy się wyzwań. Realizujemy wiele inwestycji w tej części Poznania

Czytaj dalej
Fot. Waldemar Wylegalski
red

Nie boimy się wyzwań. Realizujemy wiele inwestycji w tej części Poznania

red

Rozmowa z Pawłem Śledziejowskim, prezesem Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Niektórzy twierdzą, że zapomniano o inwestowaniu w północną część Poznania. Czy podziela Pan tę opinię?
Absolutnie się z nią nie zgadzam. Przykładem jest choćby budowa przedszkola na Strzeszynie czy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego na Umultowie. W czerwcu rozpocznie się rozbiórka północnej nitki mostu Lecha, która zostanie zbudowana od nowa. Powstanie układ drogowo-tramwajowy na Naramowice. Jesteśmy gotowi do realizacji pierwszego etapu tej inwestycji, w ramach którego do 2021 roku trasa tramwajowa połączy pętlę Wilczak z przystankiem „Błażeja”. Trwają prace nad zlikwidowaniem kolizyjnego skrzyżowania Lutyckiej z linią kolejową Poznań - Piła, uzupełnione o połączenie Lutyckiej z Alejami Solidarności.

Co udało się już zrealizować?
Na Strzeszynie powstała najnowocześniejsza i jedna z największych placówek w Poznaniu. To 10-oddziałowe Przedszkole nr 77. Jego budowa kosztowała ponad 9 milionów złotych. Dobiega końca budowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego na Umultowie, który rozpocznie działalność już we wrześniu. Koszt budowy tego kompleksu to prawie 28 milionów złotych. Na Sobieskiego powstał pierwszy parking P&R. Bardzo zaawansowane są prace projektowe trasy tramwajowej na Naramowice oraz koncepcyjno-projektowe dla ulicy Lutyckiej.

Jakie inwestycje rozpoczną się w tym i następnym roku?
W tym roku rozpocznie się realizacja części pierwszego etapu linii tramwajowej na Naramowice. Trwa wykup nieruchomości pod inwestycję, wycinka drzew, mamy raport z badań terenowych. Realizacja pierwszego etapu będzie kosztować około 430 milionów złotych. Trasa tramwajowa połączy pętlę „Wilczak” z przystankiem końcowym „Błażeja” do 2021 roku. Przystąpimy do budowy układu drogowego przy zespole szkolno-przedszkolnym na Umultowie. Wspomniałem już o budowie północnej nitki mostu Lecha, która potrwa około dwóch lat. W przyszłym roku będziemy realizować dalsze części pierwszego etapu układu drogowego i linii tramwajowej na Naramowice.

Przebudowa Lutyckiej jest ważna nie tylko dla Strzeszyna. Na jakim jest etapie?
Zakończyły się konsultacje społeczne pierwszego etapu przebudowy Lutyckiej. Prace koncepcyjno-projektowe są zaawansowane. W 2019 r. ma być gotowy plan funkcjonalno-użytkowy przebudowy Lutyckiej, od ronda Obornickiego do Koszalińskiej. Projekt ten obejmuje też budowę wiaduktu w ciągu Lutyckiej nad linią kolejową. Prowadzone są prace nad koncepcją węzła Koszalińska i dróg dojazdowych oraz dla Golęcińskiej

Co jest największym wyzwaniem dla spółki?
Budowa dróg i trasy tramwajowej na Naramowice oraz przebudowa mostu Lecha.

red

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.