Przedstawiciele pokolenia Y wolą płacić za dostęp do dóbr lub usług niż kupować je na własność. Ponadto, według obecnych 30-latków, korzystanie z dóbr jest bardziej opłacalne niż ich posiadanie i mniej obciąża domowy budżet. Zdaniem ekspertów w ten trend coraz częściej stara się wpisywać branża motoryzacyjna.
Zmienia się sposób myślenia o wartości, jaką niesie ze sobą własność. 81 proc. badanych przez Pricewaterhouse Coopers przyznało, że bardziej opłaca się korzystać z dóbr niż posiadać je na własność. Dla 43 proc. posiadanie produktu na własność jest niepotrzebnym ciężarem dla budżetu, a 57 proc. przyznało, że usługi oparte na dostępie do różnych zasobów są atrakcyjną alternatywą dla kupowania.
Dowiedz się, na czym polega „access economy”, czyli „ekonomii dostępu” i dlaczego tak zmienia się mentalność młodego pokolenia.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień