Najbardziej zaawansowany technicznie volkswagen

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Najbardziej zaawansowany technicznie volkswagen

Ryszard M. Perczak

O tym modelu mówiło się już w zeszłym roku, ale „na żywo” można go było zobaczyć dopiero podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Mowa o najnowszym volkswagenie arteonie, który jest już w Polsce.

Jeden zamiast dwóch

Arteon, będący skrzyżowaniem auta sportowego z elegancką limuzyną, jest o 10 cm (4,86 m) dłuższy od passata. Ma również o 8 cm większy (2,84 m) rozstaw osi. To obecnie największy samochód osobowy marki volkswagen, który wypełnił miejsce po wycofanych już z produkcji modelach CC i phaeton. Jest to jednocześnie najbardziej zaawansowany technicznie volkswagen.

Nie da się jednoznacznie nazwać jego nadwozia czy to sedan (limuzyna) czy też hatchback. A może to fastback, typ który wraca do łask? Najistotniejsze jest to, że ten model VW jest autem, pod względem stylistycznym praktycznie bez zastrzeżeń.

W stylu VW

Model już na pierwszy rzut oka zdradza swoje pochodzenie. Styl w jakim go zaprojektowano niedwuznacznie wskazuje na markę z Wolfsburga. Także w kabinie znajdziemy mnóstwo odniesień do innych volkswagenów.

Podobnie jak luksusowy phaeton, również nowy arteon oferuje dużą przestronność kabiny pasażerskiej i olbrzymi (560 l), łatwo dostępny bagażnik. Z CC łączy go sportowa sylwetka oraz drzwi, w których okna są pozbawione ramek.

Bezpieczny jak... arteon

W arteonie debiutują systemy asystujące najnowszej generacji, np. aktywny tempomat (ACC), który teraz uwzględnia również ograniczenia prędkości oraz znaki na drogach i w ramach możliwości działania automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do warunków i obowiązujących ograniczeń w danym miejscu. Z kolei nowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów dzięki danym z GPS oraz informacjom uzyskiwanym z kamery wiedzą z wyprzedzeniem, kiedy samochód wjedzie w zakręt i oświetlają go jeszcze zanim kierowca skieruje w niego auto. Kolejna nowość na pokładzie tego samochodu to system Emergency Assist drugiej generacji: jeśli kierowca z powodów zdrowotnych utraci kontrolę nad pojazdem, system - w ramach możliwości działania - nie tylko spowoduje automatyczne hamowanie, lecz także uruchomi światła awaryjne i skieruje pojazd na skrajny prawy pas jezdni, o ile pozwoli na to sytuacja na drodze.

Od 150 do 280 KM

W podstawowej wersji (za 127.690 zł) znajduje się nowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l. Jednostka ta posiada moc 150 KM. Dwa pozostałe silniki benzynowe mają po 2,0 l pojemności i moce 190 oraz 280 KM. Trzy proponowane do tego modelu 2-litrowe turbodiesle mają 150, 190 i 240 KM.

Arteon może być wyposażony w napęd na wszystkie koła.

Ryszard M. Perczak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.