Most i obwodnica są pewne

Czytaj dalej
Fot. Jakub Pikulik
Jakub Pikulik

Most i obwodnica są pewne

Jakub Pikulik

Kostrzyn. Budowa mostu na Odrze ma się zakończyć w 2022 r. i kosztować 97 mln zł. Nową obwodnicą miasta pojedziemy w 2024 r. Koszt jej budowy to 185 mln zł.

- To historyczny moment. Usłyszałem dziś tak wiele konkretnych zapewnień, że jestem spokojny, iż nowy most na Odrze i obwodnica miasta powstaną - mówi Andrzej Kunt, burmistrz Kostrzyna. Wczoraj na specjalnie zorganizowanej konferencji rozmawiano o problemach komunikacyjnych miasta.

Prace nad budową nowego mostu już trwają. - Czekamy tylko na podpisanie umowy między Polską, a Niemcami. Ma to nastąpić w trzecim kwartale tego roku. Wtedy prace projektowe i przygotowawcze ruszą pełną parą. Budowa nowego mostu rozpocznie się w 2019 r. i potrwa trzy lata - tłumaczy Przemysław Hamera, dyrektor zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nowy most na Odrze jest potrzebny, ponieważ ten, który istnieje teraz, jest w fatalnym stanie.

Powódź z 2010 r. podmyła jego filary, końca dobiegł też określony w dokumentacji okres eksploatacji przeprawy, poza tym połowa mostu wykonana jest z tymczasowych, przęseł. Po wybudowaniu nowego mostu ten istniejący teraz zostanie wyburzony. Nie da się i nie opłaca go remontować. Część uczestników konferencji miała jednak wątpliwości, czy budowa mostu i obwodnicy miasta nie powinny być traktowane jako jedna inwestycja. - Sam most nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych Kostrzyna - zwraca uwagę Krzysztof Kielec, prezes Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Podobne wątpliwości ma Henryk Derejczyk, dyrektor firmy Arctic Paper z Kostrzyna.

- Wiemy, że Kostrzyn tak samo potrzebuje mostu, jak obwodnicy. Te inwestycje powstaną. Ale z punktu widzenia planowania i realizacji łatwiej będzie, gdy zostaną rozdzielone, to przyspieszy prace - tłumaczy Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Dodaje, że nowy most w Kostrzynie powinien powstać już dawno. - Mamy tu do czynienia z wieloletnimi zaniedbaniami - mówi minister.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to budowa obwodnicy Kostrzyna zakończy się w 2024 r. Oznacza to, że przez trzy, może cztery lata miasto będzie miało nowy most, którym mogą jeździć ciężkie tiry, a będzie bez obwodnicy.

Jakub Pikulik

Dziennikarzem "Gazety Lubuskiej" jestem od 2008 r. Niemal od początku moja praca w GL związana jest z działem internetowym. To obecnie najbardziej dynamicznie zmieniająca się dziedzina pracy dziennikarza. Zajmuję się sprawami całego regionu. Poruszam tematy społeczne, ekonomiczne i inne. Często przygotowuję materiały kryminalne, informacje dotyczące wypadków i głośnych akcji lubuskiej policji. Zajmuję się również sprawami dotyczącymi Kostrzyna nad Odrą i całego powiatu gorzowskiego.


A prywatnie? Mieszkam w podgorzowskiej Kłodawie. Interesuję się historią regionu. Uwielbiam górskie wycieczki piesze i rowerowe. Od kilku lat pasjonuję się też strzelectwem sportowym. 

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.