Mniej pojazdów, to mniej śmierci
Po śmiertelnym wypadku Antoine Demoitie kolarze chcą, by zmieniły się przepisy, dotyczące poruszania się innych pojazdów w peletonie.
25-letni Belg zmarł w szpitalu w Lille wskutek odniesionych obrażeń. Demoitie, który, podobnie jak czterech innych kolarzy uczestniczył w kraksie, według miejscowych mediów nie miał szans, by się podnieść, bowiem został potrącony przez rozpędzony motocykl.
Hiszpan Alberto Contador jest zwolennikiem rygorystycznej kontroli motocykli w kolumnie wyścigów. Lider teamu Tinkoff wyjaśnił, że ma na myśli głównie kontrolę umiejętności i kompetencji kierujących. Wielu zawodników popiera tę opinię postulując między innymi, aby kierowcami pojazdów poruszających się w wyścigowej kolumnie byli ex-kolarze, najlepiej „czytający” sytuację na trasie. Inni znani zawodnicy, m.in. Michael Rogers, Daniel Martin czy Warren Barguil są za tym, żeby ograniczyć prędkość dla pojazdów z obsługi, przede wszystkim w trakcie manewrów wyprzedzania. Ich zdaniem powinna też zostać zredukowana liczebność pojazdów kolumny wyścigowej.
Głos w tej sprawie zabrał również Włoch Gianni Bugno, szef związku kolarzy zawodowych: - Nie chcę szukać winnego, chcę jedynie, by każda ze stron zastanowiła się nad odpowiedzialnością, aby w każdym wyścigu wymiar bezpieczeństwa był spełniony na jak najwyższym poziomie.